Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji? – konferencja z udziałem wiceministrów edukacji narodowej

„Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji?” – to tytuł konferencji, która w dniach 12-15 kwietnia odbywa się w Zakopanem. To już czwarte tego rodzaju spotkanie.

W wykładach, warsztatach, spotkaniach i panelach dyskusyjnych uczestniczy prawie 400 krajowych i zagranicznych ekspertów, dyrektorów szkół, nauczycieli, wizytatorów, pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli i samorządowców. Wśród nich Podsekretarze Stanu w MEN: Joanna Berdzik i Ewa Dudek.

 

Hasłem tegorocznego spotkania jest „Ucząca się szkoła”.

 

Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni i czasu na rozmowy i przemyślenia nad edukacją i polskim systemem oświaty. Poruszane są tematy dotyczące współpracy członków społeczności szkolnej w procesie zmiany, kwestie wykluczenia i integracji dzieci z doświadczeniem migracyjnym, nauczana ucznia zdolnego, czyli: co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela. Elementem konferencji są także warsztaty z zakresu radzenia sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo.

 

Tematy pozostałych sesji to m.in. „Co zrobić, żeby uczniom się chciało?”, „Współpraca szkoły, rodziców i społeczności - dobre praktyki”, „Kreatywne uczenie się - nowa edukacja na miarę czasów”, „Jak powinna wyglądać szkoła ucząca się?”.

 

W roli prelegentów występują zarówno eksperci z Polski, jak i z zagranicy (m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Estonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Izraela). W spotkaniu uczestniczą przedstawiciele MEN: wiceminister Ewa Dudek oraz wiceminister Joanna Berdzik.

 

- Przyjechałyśmy tutaj - jak co roku - bardziej słuchać niż mówić i uczestniczyć w głębokich dyskusjach. To wyjątkowa konferencja - powiedziała w trakcie spotkanie wiceminister edukacji narodowej Joanna Berdzik. - Teoretycznie mamy bardzo dobry system, świetnie napisaną podstawę programową, bardzo dobre wymagania, mamy nieźle opisaną siatkę organizacyjną. Wygląda, że te mechanizmy i narzędzia, które stworzyliśmy dla edukacji są naprawdę dobre. Wiemy już na pewno, że polska szkoła pracuje dobrze, bo potwierdzają to badania PISA. Wiemy też, że są przed nami wyzwania - to ostatnie wyniki badan - dodała.

 

Joanna Berdzik zaznaczyła, że przestrzeń edukacyjna na poziomie centralnym jest dobrze opisana. Dużo miejsca pozostawia się autonomiczności szkoły. - Z drugiej strony widzimy, że nie wszyscy nasi uczniowie są szczęśliwi w polskiej szkole. Widzimy, że niektórzy nauczyciele mają różnorodne problem – mówiła wiceminister edukacji. - Jak co roku ta konferencja pokaże nam kierunek, w którym warto żebyśmy podążali - dodała.

 

Więcej o konferencji, w tym informacje o prowadzących, prezentacje, materiały oraz transmisje on-line wybranych wykładów znajdują się na stronie www.npseo.pl

 

Konferencja została zorganizowana w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III”. Projekt realizują wspólnie Ośrodek Rozwoju Edukacji, Uniwersytet Jagielloński i Era Ewaluacji.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Data: 2014/04/14

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT