Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji? – konferencja z udziałem wiceministrów edukacji narodowej
W wykładach, warsztatach, spotkaniach i panelach dyskusyjnych uczestniczy prawie 400 krajowych i zagranicznych ekspertów, dyrektorów szkół, nauczycieli, wizytatorów, pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli i samorządowców. Wśród nich Podsekretarze Stanu w MEN: Joanna Berdzik i Ewa Dudek.
Hasłem tegorocznego spotkania jest „Ucząca się szkoła”.
Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni i czasu na rozmowy i przemyślenia nad edukacją i polskim systemem oświaty. Poruszane są tematy dotyczące współpracy członków społeczności szkolnej w procesie zmiany, kwestie wykluczenia i integracji dzieci z doświadczeniem migracyjnym, nauczana ucznia zdolnego, czyli: co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela. Elementem konferencji są także warsztaty z zakresu radzenia sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo.
Tematy pozostałych sesji to m.in. „Co zrobić, żeby uczniom się chciało?”, „Współpraca szkoły, rodziców i społeczności - dobre praktyki”, „Kreatywne uczenie się - nowa edukacja na miarę czasów”, „Jak powinna wyglądać szkoła ucząca się?”.
W roli prelegentów występują zarówno eksperci z Polski, jak i z zagranicy (m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Estonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Izraela). W spotkaniu uczestniczą przedstawiciele MEN: wiceminister Ewa Dudek oraz wiceminister Joanna Berdzik.
- Przyjechałyśmy tutaj - jak co roku - bardziej słuchać niż mówić i uczestniczyć w głębokich dyskusjach. To wyjątkowa konferencja - powiedziała w trakcie spotkanie wiceminister edukacji narodowej Joanna Berdzik. - Teoretycznie mamy bardzo dobry system, świetnie napisaną podstawę programową, bardzo dobre wymagania, mamy nieźle opisaną siatkę organizacyjną. Wygląda, że te mechanizmy i narzędzia, które stworzyliśmy dla edukacji są naprawdę dobre. Wiemy już na pewno, że polska szkoła pracuje dobrze, bo potwierdzają to badania PISA. Wiemy też, że są przed nami wyzwania - to ostatnie wyniki badan - dodała.
Joanna Berdzik zaznaczyła, że przestrzeń edukacyjna na poziomie centralnym jest dobrze opisana. Dużo miejsca pozostawia się autonomiczności szkoły. - Z drugiej strony widzimy, że nie wszyscy nasi uczniowie są szczęśliwi w polskiej szkole. Widzimy, że niektórzy nauczyciele mają różnorodne problem – mówiła wiceminister edukacji. - Jak co roku ta konferencja pokaże nam kierunek, w którym warto żebyśmy podążali - dodała.
Więcej o konferencji, w tym informacje o prowadzących, prezentacje, materiały oraz transmisje on-line wybranych wykładów znajdują się na stronie www.npseo.pl
Konferencja została zorganizowana w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III”. Projekt realizują wspólnie Ośrodek Rozwoju Edukacji, Uniwersytet Jagielloński i Era Ewaluacji.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/04/14
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe