Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
MEN nie brało udziału w przygotowaniu próbnego sprawdzianu dla szóstoklasistów
Ministerstwo Edukacji Narodowej, jak również Centralna i okręgowe komisje egzaminacyjne nie współpracują z wydawnictwem OPERON, ani też z innymi wydawnictwami czy podmiotami udostępniającymi szkołom różnego rodzaju testy lub inne materiały diagnostyczne do przeprowadzania tzw. próbnych sprawdzianów (m.in. próbny sprawdzian szóstoklasisty).
Wspomniane wydawnictwo, jak również inne podmioty spoza systemu egzaminów zewnętrznych proponują szkołom przygotowane przez siebie materiały testowe bez porozumienia z CKE, na własną odpowiedzialność. MEN, Centralna i okręgowe komisje egzaminacyjne nie uczestniczą w żaden sposób w tworzeniu i udostępnianiu szkołom tych materiałów. O ich ewentualnym wykorzystaniu autonomicznie decydują szkoły.
Podczas egzaminów zewnętrznych CKE zwraca szczególną uwagę na dostosowanie pytań do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przygotowywane przez Komisję zadania, wykorzystywane na sprawdzianie dla szóstoklasistów przeprowadzanym corocznie w kwietniu, obejmują również zestawy dedykowane m.in. uczniom słabowidzącym, słabosłyszącym i niesłyszącym oraz z upośledzeniem w stopniu lekkim. Ponadto, dyrektor CKE publikuje na swojej stronie internetowej komunikat o sposobie dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów w danym roku szkolnym. W komunikacie wymienione są sposoby dostosowania sprawdzianu i egzaminów w zależności od rodzaju niepełnosprawności określonej w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej
Data: 2014/01/13
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe