Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zatrudnić pracownika zajmującego stanowisko intendenta na stanowisku st. intendenta bez ogłaszania konkursu zewnętrznego? Pracownik ten spełnia wszystkie wymagania na stanowisko st.int.
Stanowisko intendenta jest zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM RADY MINISTRÓW w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, stanowiskiem z grupy pomocniczych i obsługi, natomiast starszy intendent to grupa stanowisk urzędniczych.
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych przewiduje możliwość awansu wewnętrznego, jednak tylko w przypadku stanowisk zaliczanych do tej samej grupy:
Art. 20. 1. Pracownik samorządowy, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (awans wewnętrzny).
2. Awans wewnętrzny może zostać dokonany jedynie w ramach tej samej grupy stanowisk, o których mowa w art. 4 ust. 2 pkt 1-3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, czy można skierować nauczycieli na szkolenie okresowe z BHP w czasie ferii zimowych - jeden dzień.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: nauczycielka zgłosiła dyrektorowi, że jest w ciąży. Jej tygodniowy wymiar pracy wynosi 27 godzin 9 ( w tym 9 nadgodzin). Czy nadal może pracować w tym wymiarze, czy należy jej nadgodziny przydzielić innemu nauczycielowi? Jeżeli może je nadal realizować to czy powinna napisać do dyrektora prośbę o ich utrzymanie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni (i godzin) urlopu wypoczynkowego przysługuje nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu w przedszkolu nieferyjnym na 0,5 etatu (12,5/25), pracującemu cztery dni w tygodniu? Zakładając, że nauczyciel rozpoczyna urlop 01.07.2014 - kiedy powinien wrócić z urlopu do pracy? (do wykorzystania wszystkie przysługujące dni urlopu)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Na stronie http://bip.stawiski.pl/prawo.php?wiad=681 znajduje się załącznik: REGULAMIN w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest gmina Stawiski. W rozdziale II tegoż regulaminu zawarte są warunki przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego. Nie ma w nim żadnych kryteriów dotyczących sytuacji, kiedy to nauczycielowi nie przyznaje się dodatku motywacyjnego. Stąd pytanie: Czy nauczyciel przebywający na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż 2 miesiące może mieć zmniejszony lub ZAWIESZONY dodatek motywacyjny od 1 marca? Czy dodatek ten POWINIEN BYĆ zmniejszony? Czy można ZAWIESIĆ (obniżyć) dodatek nauczycielowi, który ma mniej niż 1/2 etatu w szkole (uzupełnia etat). Czy tego typu zapisy należy zawrzeć w szkolnym regulaminie przyznawania dodatków motywacyjnych? (czy taki regulamin powinien być w szkole?) Przypominam, że uchwale Rady Miejskiej nie ma żadnych zapisów dotyczących zmniejszania lub zawieszania dodatku. Czy jakiekolwiek zawieszanie dodatku jest sprzeczne z aktem prawa miejscowego?
- Od 1 września 2013 r. nasza szkoła została przekazana Stowarzyszeniu (art. 5 ust. 5g–5r ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty). Nadal jest placówką publiczną, a nauczyciele - zatrudnieni na Kodeksie Pracy. W związku z tym mam pytanie dotyczące osiągnięcia wieku emerytalnego jednego z pracowników naszej szkoły. Czy nauczycielowi ur. 26.09.1959 r. mającemu 31-letni staż pracy przysługuje świadczenie emerytalne? Dodam, że do 1.09.2013 r. ta osoba była zatrudniona na "Karcie Nauczyciela".
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe