Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej obowiązuje także w szkole specjalnej?
Publiczne przedszkola i oddziały przedszkolne zorganizowane w szkołach podstawowych, zwane dalej „przedszkolami”, szkoły i placówki udzielają uczniom uczęszczającym do przedszkoli, szkół i placówek, ich rodzicom oraz nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizują tę pomoc na zasadach określonych w rozporządzeniu z 30 kwietnia 2013 r. Natomiast w szkołach, o których mowa w pytaniu obowiązuje Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. (ze zm.) w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowywania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należałoby postąpić w sytuacji uczennicy, jeśli postanowiła ona przenieść się z dniem 1 września do szkoły dla dorosłych? Uczennica kl. III technikum (pięcioletniego), ze względu poród i opiekę nad małym dzieckiem, miała przesuniętą realizację praktyki zawodowej ze stycznia 2022 r. na okres wakacji. Okazało się, że ze względu na swoją sytuację nie jest jeszcze w stanie zrealizować praktyki w tym terminie. Zgodnie z planem nauczania uczennica ma jeszcze do zrealizowania praktykę w klasie IV. Ze względu na brak praktyki nie miała wydanego w dniu 24 czerwca 2022 r. świadectwa promocyjnego z klasy III technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki arkusz ocen obowiązuje VII klasę ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole prowadzonej przez stowarzyszenie nie działa żaden związek zawodowy, czy należy zasięgać opinii związków zawodowych odnośnie arkusza organizacji szkoły? Czy opiniowaniu podlegają aneksy do arkusza organizacji szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe