Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką liczbę godzin należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w oddziale przedszkolnym od września 2015? (czy 1h czyli dwa zajęcia po 30 minut?)
Godzina zajęć w przedszkolu to 60 min w ramach zajęć obowiązkowych obejmujących podstawę programową. Rozporządzenie nie określa czasu przeznaczonego na naukę języka obcego w przedszkolu. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym powinno być włączone w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i powinno odbywać się przede wszystkim w formie zabawy. Należy stworzyć warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego. Może to zostać zrealizowane m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku obcym nowożytnym w toku różnych zajęć i zabaw, wspólną lekturę książeczek dla dzieci w języku obcym, włączenie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, materiałów audiowizualnych w języku obcym. Dokonując wyboru języka obcego nowożytnego, do posługiwania się którym będą przygotowywane dzieci uczęszczające do przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego, należy brać pod uwagę, jaki język obcy nowożytny jest nauczany w szkołach podstawowych na terenie danej gminy.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 30.05.2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przy szkole podstawowej jest obecnie oddział przedszkolny dla dzieci 5-cio i 6- cioletnich. Czy organizacja nowego oddziału dla 3 i 4- latków skutkuje zmianą organizacyjną szkoły ( w zespół szkolno - przedszkolny), czy też może w dalszym ciągu pozostać szkołą podstawową z oddziałami przedszkolnymi? Mówimy o pracy w ramach 25 godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio uzyskałam odpowiedź od Państwa, że nie obowiązuje regulacja zakazująca wykonania przelewu na podstawie faktury pro-forma, ponieważ taki dokument nie stanowi dokumentu księgowego. W naszej księgowości Panie mają wątpliwość czy zatem mogą wykonać przelew na poczet towaru, który dopiero placówka otrzyma po zapłaceniu pro-formy i wraz z towarem będzie dostarczona faktura, która stanowi dokument księgowy. Bardzo proszę o jasną, czytelną i jednoznaczna odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź w kwestii egzaminów klasyfikacyjnych dla ucznia klasy I szkoły podstawowej (Mama będzie uczyła dziecko w domu sama). Z jakich przedmiotów będzie musiało zdawać egzaminy? Jakie są aktualnie przepisy związane z tym egzaminem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zorganizować ewaluację wewnętrzną w swojej placówce w roku 2009/2010?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe