Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie kwot dotacji docelowej na podręczniki i materiały ćwiczeniowe w klasach I, II, i IV szkoły podstawowej.
Podręczniki dla klasy I-III szkoły podstawowej z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej („Nasz Elementarz”) zapewnia MEN, stąd szkołom nie są przekazywane dotacje (art. 22ad ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). W tych klasach dotowane są jedynie podręczniki z języka obcego w wysokości do 25 zł na ucznia. Natomiast dotacja celowa na ćwiczenia w klasach I-III wynosi do 50 zł na ucznia. W klasie IV podręczniki są dotowane do 140 zł na ucznia, a ćwiczenia – do 25 zł (art. 22ae ust. 5 u.s.o.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od końca czerwca do grudnia nauczyciel był na L4. Wykorzystał 182 dni u ortopedy. Miał operację nogi po złamaniu. Potem do 27 stycznia wykorzystywał urlop wyrównawczy. Obecnie trwają ferie, po których jeszcze ma 3 dni urlopu. Niestety nauczycielka pracująca w bibliotece otrzymała odmowę lekarza medycyny pracy ze względu na choroby narządu ruchu. Nauczycielka nie jest w stanie wrócić do pracy, bo boli ją noga
Czy może ponownie chorować na tę samą chorobę, co w zeszłym roku? Czy może tak zrobić i udać się do ortopedy? Czy nie wolno jej tak zrobić? Bo jest nowy rok i może znowu pójść na L4. Sytuacja jest skomplikowana.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak dokumentować wyjście uczniów na jednej godzinie lekcyjnej np. z księdzem do pobliskiego kościoła? Czy ma być wypisywana karta wycieczki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy ze względów prawno-oświatowych ma znaczenie czy zespół placówek tj. przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum będą się nazywać Niepubliczny Zespół Placówek Edukacyjnych, czy też Niepubliczny Zespół Placówek Oświatowych w pierwszym przypadku najczęściej spotykam placówki integracyjne specjalne, ale nie tylko czy to zatem ma znaczenie, bo rozumiem, że do kuratorium zgłaszamy szkołę podstawową jako podmiot i gimnazjum bo przedszkole tylko do urzędu gminy a jaka nazwa wspólna będzie dla tych wszystkich placówek to tylko kwestia dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Księga arkuszy ocen.
I. Od 1 września 2017 roku uczniowie opuścili szkołę podstawową. Gdzie w świetle przepisów umieścić ich arkusze ocen?
II. Jak postąpić z arkuszami ocen uczniów z roku szkolnego 2013-2014? Czy według roku urodzenia ucznia czy ukończenia szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe