Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o precyzyjną odpowiedź w sprawie wymagań kwalifikacyjnych nauczycieli prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania. Czy surdopedagog musi skończyć studia w zakresie wczesnego wspomagania, jeżeli ma prowadzić zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu?
Z zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. (Dz.U. z 29 października 2013 poz. 1257) wynika, iż w skład zespołu WWR wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, tj.: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 cyt. rozporządzenia). Proszę jednak pamiętać, że decyzję o uznaniu kwalifikacji nauczyciela czy specjalisty w każdym indywidualnym przypadku podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły/ośrodka. Tak więc do niego należy decyzja, czy przydzieli surdopedagogowi zajęcia WWR z dzieckiem z wadą słuchu – biorąc pod uwagę przede wszystkim dokumenty określające uzyskane przez surdopedagoga wykształcenie oraz ocenę potrzeb dziecka objętego WWR – czy też zatrudni surdopedagoga z dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z małymi dziećmi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu wątpliwości przy ustalaniu kwalifikacji nauczyciela. Ukończone studia wyższe magisterskie, kierunek pedagogika w zakresie pedagogiki religijnej i katechetyki oraz pedagogiki społeczno-opiekuńczej, tytuł magistra pedagogiki. Czy zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami można zatrudnić na stanowisku pedagoga w szkole podstawowej?
- Nauczyciel kontraktowy akt nadania otrzymał w sierpniu 2019 r., od 1 września 2019 r. jest zatrudniony na czas nieokreślony. Kiedy może zacząć staż na nauczyciela mianowanego i ile będzie on trwał w świetle nowych przepisów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy najwcześniej można rozwiązać stosunek pracy z nauczycielką przebywającą na urlopie wychowawczym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 30.06.2015r. wygrałam konkurs na dyrektora szkoły, wójt dał mi powierzenie na 1 rok, gdzie mogę się odwołać od jego decyzji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel języka polskiego zatrudnione na cały etat umowa od września 2005 następnie na podstawie mianowania od 1 września 2012. Od września zmiana dla nauczyciela na pedagoga 20,5/25 etatu i 4/18. Jak powinna wyglądać formalnie nowa umowa? Nowy akt mianowania ? Czy też aneks do aktu mianowania ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe