Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania? 2.W ramach zespołu mam technikum i LO. W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Można zwrócić się do nauczycieli LO o ujednolicenie przedmiotowych systemów oceniania, jeśli dotychczasowe zasady przyjęte przez nauczycieli są sprzeczne z postanowieniami statutu obejmującego wewnątrzszkolny system oceniania, czyli gdy WSO przewiduje wyłącznie pełne oceny – art. 98 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., art. 44b ust. 5 - 6 i ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm. Ewentualnie szkolne organy mogą z inicjatywy dyrektora wprowadzić stosowne zmiany do statutu w części obejmującej WSO, a wówczas nauczyciele również będą musieli się do nich dostosować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak ująć w planie nadzoru wspomaganie nauczycieli wg nowego rozporządzenia? Czy musi być diagnoza na piśmie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty w zakresie nadzoru pedagogicznego obowiązują dyrektora szkoły niepublicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy w ramach art.42 KN można rozliczyć zawody sportowe?. Jeżeli tak, to co z dojazdem? Czy nauczyciel-opiekun może również wliczyć czas przejazdu? Pozdrawiam
- Czy istnieje taka możliwość (podstawa prawna), żeby uczeń powtórzył egzamin klasyfikacyjny, który odbył się zgodnie z procedurami? Mama ucznia złożyła prośbę o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu w związku z przyjęciem przez dziecko, w dniu egzaminu, bez jej wiedzy, większej dawki leków przeciwlękowych, w wyniku których dziecko nie wiedziało co ma pisać i odpowiadać. Jeśli istnieje taka możliwość to w jakim terminie taki egzamin mógłby się odbyć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu publicznym podstawa programowa realizowana jest min. 5 godzin dziennie, np. od 8.00 do 13.00. Czy nauczyciel pracujący z dziećmi w godzinach od 13-tej (niekiedy w grupach łączonych) musi mieć plany pracy. Jeżeli tak, to czy muszą być zgodne z podstawą, programem, który realizuje nauczyciel do 13-tej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe