Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym? Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu. 2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych? 3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne, jeśli ukończył studia wyższe w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności ucznia (np. w specjalności edukacja i rewalidacja osób z autyzmem; w pytaniu nie podano ukończonej specjalności). Nauczyciel bez takiej specjalności wymagane kwalifikacje uzyska dopiero po ukończeniu studiów podyplomowych - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli oligofrenopedagog na studiach zrealizował zajęcia dotyczące pracy z dziećmi z autyzmem w zakresie zajęć emocjonalno – społecznych, może je prowadzić z uczniem w przedszkolu - § 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 2 oraz § 4 ust. 1 pkt lit. b ww. rozporządzenia. Nauczyciel – fizjoterapeuta musi mieć ukończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu, gdy prowadzi zajęcia rewalidacyjne z fizjoterapii ręki - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc w sprawie dotyczącej nauczyciela przedszkola, świetlicy szkolnej czy bibliotekarza, którzy w okresie kształcenia na odległość nie z ich winy, nie są w stanie realizować godzin wynikających z ich umowy czy arkusza organizacji pracy szkoły. Czy ka wówczas zastosowanie art 81 kodeksu pracy? Co dokładnie rozumie się pod pojęciem " wynagrodzenie wg osobistego zaszeregowania"? Czy tylko wynagrodzenie zasadnicze, czy także dodatki a w tym wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, bo o takie nauczycielom tym chodzi... dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Szkoła ponadgimnazjalna ma zapis w statucie, że pracuje w systemie semestr I i semestr II. Uczeń na I sem. nie miał żadnych podstaw do wystawienia ocen z trzech przedmiotów i otrzymał z nich nieklasyfikowania. Rada Pedagogiczna analizując tę sytuację (uczeń opuścił ponad 300 godz. w tym ponad 150 nieusprawiedliwionych, powtarzający klasę, wobec ucznia zastosowano procedury szkolne zgodnie ze statutem w związku z nieobecnościami, objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną, uczeń niewspółpracujący ani z nauczycielami, ani ze specjalistami; nauczyciele zostali zapoznani przez dyrektora z rozporządzeniem MEN z 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania (...) z późn. zm. wg tekstu ujednoliconego na stan 10.12.2010 r. z parag.16, parag.17) nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne, większością głosów ponad 90%. Jaką decyzję ma podjąć dyrektor? Czy może skreślić ucznia w wyniku braku klasyfikacji śródrocznej? Czy może nie uznać decyzji Rady Pedagogicznej i ucznia pozostawić w klasie? Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać dokumentacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna dostosowuje warunki i formy przeprowadzania sprawdzianu w formie uchwały? Czy uchwałę podejmuje się podczas zatwierdzania: koncepcji pracy szkoły, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły, szkolnego zestawu programów szkoły, szkolnego zestawu podręczników, wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego. Proszę o jasną odpowiedź dotyczącą poszczególnych w/w dokumentów. Czy wnioski z nadzoru dyrektora czy i kuratorium oraz MEN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co przysługuje nauczycielom zatrudnionym w zespole szkół, którzy realizują zajęcia w szkołach dziennych oraz dodatkowe zajęcia (ponad pensum) w szkołach zaocznych w soboty i niedziele. Zadając to pytanie mam na myśli czas pracy nauczycieli i zasady wynagradzania, zwłaszcza w niedziele.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe