Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1)Z dniem 1 września 2002 roku powierzono nauczycielowi/ w wyniku konkursu/ stanowisko dyrektora szkoły podstawowej. 2)W roku 2003 podjęto uchwałę o likwidacji SP i utworzeniu gimnazjum. 3)Konkurs na stanowisko dyr. wygrała osoba, która była dyr. likwidowanej podstawówki do 31.08.2003 r. Organ powierzył obowiązki od 01 lipca 2003 r.- 31 sierpnia 2008 r. Zatem jedna osoba była dyrektorem dwóch szkół przez okres dwóch miesięcy, ale wynagrodzenie pobierała z tytułu bycia dyrektorem tylko szkoły podstawowej. PYTANIA: 1) Czy fakt bycia dyrektorem dwóch szkół był zgodny z prawem? 2)Czy osoba pełniąca te dwie funkcje powinna otrzymać wynagrodzenie jako dyrektor szkoły podstawowej i gimnazjum? 3)Powierzenie obowiązków dyr. gimnazjum nastapiło pisemnie 01 lipca 2003, ztem ta osoba nie wykorzystała urlopu? Czy organ powinien wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Z góry bardzo dziękuję.
Art. 64 ust. 1, art. 66 ust. 1 Karty Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.)
1) Nie ma prawnego zakazu pełnienia funkcji dyrektora 2-óch placówek,
2) Wynagrodzenie pracownik otrzymuje zgodnie z warunkami zawartymi w umowie,
3) Urlop z tytułu pracy w pierwszej placówce (szkole) pracownik wykorzystał podczas ferii zimowych oraz letnich (8 tygodni),
4) Natomiast z sytuacji opisanej w pytaniu wynika, że urlop przysługuje z tytułu 2-go zatrudnienia - prawdopodobnie nie został wykorzystany, ponieważ wówczas dyrektor świadczył pracę (lub wykorzystał go częściowo) - należy wypłacić ekwiwalent (w uzupełnieniu do 8 tygodni urlopu).
Z pracownikami pedagogicznymi stosunek pracy zwykle zawiera się z dniem rozpoczęcia roku szkolnego, tj. 1 września. Jeśli jednak organ prowadzący uznał sytuację za szczególną - zawarł umowę z dniem 1. lipca.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o informację na temat procedury tworzenia nowego etatu pedagogicznego w bibliotece pedagogicznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego w ramowym planie nauczania za podstawę do wyliczenia godzin do dyspozycji dyrektora przyjęto 35 tygodni skoro rok szkolny wynosi 37 po odliczeniu wszystkich dni wolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2017 w szkole Branżowej I stopnia dla klas drugich i trzecich będzie należało stosować nowe pieczęcie urzędowe na świadectwach czy stare ,,ZSZ''? Czy na świadectwie będzie należało wpisać ukończył ZSZ czy tez Branżową I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.10.2019 r. na mocy Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, następują zmiany w kształceniu nauczycieli. Aby zdobyć kwalifikacje do nauczania w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej konieczne będzie ukończenie jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich. Uczelnie jeszcze w tym roku ostatni raz umożliwiają zdobycie tych kwalifikacji na studiach podyplomowych 3 semestralnych. Aby zdążyć przed wyjściem w życie ustawy rozpoczynają zajęcia we wrześniu 2019 r.
Czy pomimo takiego działania dyplomy tych uczelni będą uwzględnianie przez kuratorium i czy nie będzie problemów przy zatrudnieniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum. Czy na str.1 arkusza ocen np. gimnazjum mam wpisać jako nazwę szkoły Zespół Szkół Publicznych Gimnazjum im...., ponieważ taki zapis nazwy jest w statucie, czy wystarczy nazwa Gimnazjum im. ..... w....., skoro przy świadectwach używa się tej drugiej wersji (zgodnie z rozporządzeniem z 14 marca 2005 r.-stan prawny na 1.05.2008 po nowelizacji z 2008 r.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe