Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony. Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Dla uczniów ważny jest poziom nauczania języka ze względu na rozwój kompetencji językowych. Szkoła na podstawie dokumentacji ucznia przydziela go do właściwej grupy (w tym przypadku do IV.1). Jeśli uczył się na wcześniejszym etapie języka angielskiego, ale mimo to ma duże trudności, należy zweryfikować jego możliwości np. poprzez przeprowadzenie testu sprawdzającego wiedzę i umiejętności i przenieść go do grupy o zbliżonym poziomie nauczania. Takie rozwiązanie sugerowałam wcześniej, ponieważ zarówno dla grupy uczniów o wyższym poziomie nauczania, jak i dla samego ucznia takie rozwiązanie wydaje się najkorzystniejsze (a także możliwe). Szczegóły takiego postępowania powinny być uregulowane w statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pisząc nowy arkusz organizacji pracy na nowy rok szkolny jestem zmuszona zmniejszyć nauczycielom tygodniową liczbę godzin. Czy do końca maja muszę dać nauczycielom wypowiedzenie i zatrudnić ich od września na nowe umowy czy wystarczy aneks we wrześniu do dotychczasowych umów, które określają większą ilość godzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający, który jest zatrudniony do dziecka autystycznego, dostaje dodatek za trudne i uciążliwe warunki pracy. Jednak pracuje on do godziny 13:00, a dziecko zostaje w przedszkolu do godziny 15:00. Te dwie godziny jest pod opieką nauczyciela grupy. Czy nauczyciel ten również powinien za te dwie godziny dostać dodatek za uciążliwe i trudne godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie legitymacji szkolnej w dolnej prawej części zawierającej zapis: (podpis dyrektora), można przyłożyć pieczątkę i zaparafować, czy należy czytelnie podpisać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie liczby godzin wsparcia jaka przysługuje dla dziecka z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jak również dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm jeśli nie jest nic na ten temat zapisane w zaleceniach z poradni (czasami mamy zapis w orzeczeniu, że zaleca się dla dziecka z autyzmem prowadzić 10h terapii indywidualnej w tygodniu oraz terapeuta cień w grupie przedszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe