Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chcę zapytać co z możliwością warunkowego promowania ucznia? W Rozporządzeniu o ocenianiu i promowaniu... z 10.06.2015 r. nie ma o tym mowy.
Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a w szkole policealnej – na semestr programowo wyższy, i powtarza odpowiednio klasę lub semestr. Rada pedagogiczna, uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej, a w szkole policealnej – na semestr programowo wyższy, ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych albo zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, pod warunkiem że te zajęcia są realizowane w klasie programowo wyższej, a w szkole policealnej – semestrze programowo wyższym.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44m. 5, 6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą niepubliczną dla dorosłych kształcącą w systemie zaocznym więc sobotnio-niedzielnym co 2 tygodnie. Szkoła tak jak inne zawiesiła zajęcia na czas wskazany przez MEN. Niestety docierają do nas informacje z urzędu, że nie otrzymamy subwencji za ten czas. Nauczyciele pracują zdalnie przygotowując materiały, zadając prace, odbierając je, sprawdzają i oceniają. Wg mojej oceny pracują więcej niż w normalnej sytuacji. Niestety dla urzędu nie ma to znaczenia. Argumentują to: nie ma zajęć w wymiarze 50%, nie ma dotacji. Konsekwencją będzie brak wynagrodzenia dla nauczycieli (zatrudnionych na umowę zlecenie, ale również jest grupa nauczycieli zatrudnionych na umowę o pracę). W związku z tym, że wynagrodzenie może być wypłacane tylko z konta dotacyjnego - a więc pustego -wynagrodzenia nie będzie. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor czy organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zapytać co powinna zawierać księga inwentarzowa:
- czy pomoce i wyposażenie zakupione w ramach projektu powinny być wpisane do ogólnej księgi czy powinna być założona dodatkowa księga na projekty ( księgowa mówi, że osobno i nie wpisywać cen tylko ilości)?
- czy zakupy poniżej 250 zł też powinny być w osobnej księdze (tak mówi księgowa)bez cen tylko ilości?
czy księga powinna być prowadzoną wg daty wpływu, czy nie jest to ważne?
Bardzo proszę o odpowiedź bo mam 3 księgi w szkole i wielki bałagan.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mamy nauczyciela - emeryta, który jest w naszym funduszu świadczeń socjalnych. Podjął pracę w innej szkole, ale nie zawiesił emerytury. Czy w takiej sytuacji powinien być uprawniony do korzystania z funduszu w naszej szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę Terapeutyczny Punkt Przedszkolny (niepubliczny) i mam kilka pytań.
1. Mam wątpliwości, jeśli chodzi o wpisywanie tygodniowego wymiaru zajęć dla nauczycieli w SIO. Jeżeli np. nauczyciel logopeda zatrudniony jest na umowę o pracę wg. KP na 30h, w ramach tygodniowego wymiaru zajęć prowadzi 10,5h rewalidacji, 8h WWR, 10h w ramach PPP, a pozostały czas poświęca na współpracę z rodzicami, innymi specjalistami, wypełnianie dokumentów itp. Co wówczas wpisujemy w „tygodniowym wymiarze czasu pracy”? Czy chodzi tutaj tylko o realny czas pracy z dzieckiem, czyli w tym przypadku: 28,5h? Natomiast 1,5h nie wpisujemy? Czy również to uwzględniamy, wpisując jako „obowiązki nauczyciela logopedy”? Jaki w takiej sytuacji wpisujemy „tygodniowy wymiar pracy” oraz „pensum”?
2. Podobne zapytanie dotyczy nauczyciela wychowania przedszkolnego, który zatrudniony jest na cały etat (40h) z czego 37,5h spędza na opiece i zajęciach z dziećmi, 1h zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, natomiast 1,5h to czas w którym nie sprawuje opieki nad dziećmi – spędza go na wykonywaniu innych obowiązków, np. sprzątanie sali, rozmowa z rodzicem itp. Jaki wówczas wpisać tygodniowy wymiar zajęć oraz „pensum”?
3. Czy jeżeli nauczyciel w mojej placówce zajmuje stanowisko nauczyciela w grupie przedszkolnej i takie ma też kwalifikacje, ale oprócz tego ma również kwalifikacje do bycia np. terapeutą zajęciowym, to czy muszę wykazywać w SIO jego pozostałe kwalifikacje, nawet jeżeli nie realizuje tych kwalifikacji w mojej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Dlaczego wobec tego w Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2017/2018, która znajduje się na stronie CKE figuruje zapis:
WARUNKI ZDANIA EGZAMINU MATURALNEGO 1. Absolwent zdał egzamin maturalny, jeśli z każdego z przedmiotów obowiązkowych w części ustnej i w części pisemnej otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania oraz przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego. 2. Absolwent, który nie otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania z jednego lub więcej przedmiotów obowiązkowych lub nie przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego lub któremu a. unieważniono egzamin z danego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej lub części ustnej, lub b. unieważniono egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, przy czym był to jedyny egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, do którego przystąpił, lub c. unieważniono wszystkie egzaminy w części pisemnej z przedmiotów dodatkowych, do których przystąpił nie zdał egzaminu maturalnego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe