Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym zapytać o sprawę ekspertyz wystawionych na zepsuty sprzęt (drobny) AGD i RTV potrzebnych do inwentaryzacji. Np. zepsuł się czajnik elektryczny, odkurzacz czy radiomagnetofon. Czy i na jakiej podstawie osoba kontrolująca może żądać ekspertyzy technicznej oraz czy na tak drobny sprzęt taka ekspertyza jest konieczna? Wartość takich poszczególnych sprzętów nie przekracza kwoty 500 zł. Dziękuję za odpowiedź w naszej sprawie.
W pytaniu nie podano, jakiej kontroli ma podlegać wykonanie ekspertyz. W przypadku kontroli wydatkowania dotacji przedstawiciele gminy mogą domagać się przedłożenia wszelkich dokumentów potwierdzających fakt wykonania usługi – np. treści ekspertyz utrwalonych w dowolnej formie (pisemnych, mailowych), rachunków, czy faktur albo samych dokumentów potwierdzających zapłatę za wykonanie usługi, jeśli ekspertyza nie została sporządzona w formie dokumentu lub maila (art. 90 ust. 3f UoSO). Wymóg pozyskania pisemnej ekspertyzy do inwentaryzacji nie wynika wprost z przepisów, ale może zostać nałożony przez kierownika jednostki w polityce rachunkowości, jest więc zależny od wewnętrznych regulacji (art. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W czasie leczenia szpitalnego pracownicy zmarł jej ojciec. Niestety ze względów zdrowotnych nie mogła uczestniczyć w jego pogrzebie. Po powrocie ze zwolnienia lekarskiego, po ponad trzech miesiącach, pracownica chce wykorzystać dwa dni urlopu okolicznościowego, którego nie mogła wybrać wcześniej. Czy w obecnej sytuacji należy powyższego urlopu udzielić ? Na jaką podstawę prawną się powołać?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zrobiła awans na stopień mianowany 31 sierpnia. Akt nadania przyniosła 12 października, czy dyrektor powinien tej nauczycielce dać do teczki akt osobowej informację o przekształceniu umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania od 12 października czy 1 września (nauczycielka ta spełnia wszystkie przesłanki, by przekształcić jej umowę)? Data wpływu do księgi pism przychodzących jest faktyczna z oddaniem urzędu, czyli 12 października, wtedy kiedy przyniosła do dyrektora.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Referent ds. administracji od 16.09.2016 r. do 15.08.2019 r. przebywała na urlopie wychowawczym. Dnia 2.01.2017 r. złożyła podanie o rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron z dniem 5.01.2017 r. Dyrektor szkoły przychylił się do prośby pracownicy i z datą 05.01.2017 r. rozwiązał umowę.
Czy pracownica nabyła prawo do trzynastki za 2017 r. i z czego ją naliczyć? Czy należy wliczyć „13” z 2016 r. którą wypłacono w 2017 r ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany pracuje w naszej szkole 23 lata jako nauczyciel bibliotekarz. Posiada również kwalifikacje nauczyciela informatyki i tak w różnych okresach nauczyciel pracował na odrębnych umowach o pracę jako nauczyciel informatyki w niepełnym wymiarze godzin. W okresie od 01.09.2003 – 30.06.2004 w wymiarze 4/18 (10m-cy), w okresie 01.09.2004 – 30.06.2005 w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy), 01.09.2011 – 30.06.2011 r w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy). Aktualnie jest zatrudniony od 01.09.2017 – 30.06.2018 w wymiarze 1/18 etatu. W lutym 2018 nauczyciel z tych dodatkowych umów nabędzie staż 3 lata, czy od marca 2018 powinien mieć naliczony dodatek stażowy w wysokości 3%.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pismo powinien wystosować dyrektor do nauczyciela zezwalające na dodatkową pracę w innej szkole?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe