Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Na podstawie art. 44o ust. 1 i 2 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915 ze zm.) uczeń klasy I szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
Tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.) należy wypełnić pismem ręcznym lub w formie elektronicznej druk według wzoru z zał. nr 3 – nr 1 (o symbolu MEN–I/1/1) wpisując na str. 1 „nie” otrzymał promocji, a na str. 2 wyniki klasyfikacji rocznej. Żadnych podstaw prawnych nie dodajemy ponieważ brak promocji to wyjątkowy przypadek, uzasadniony poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przedszkole Integracyjne - w jaki sposób - zgodnie z nowa podstawą programową dokumentować- np. zapisywać w dzienniku zajęć grupy jej realizację tzn. jak wykazać proporcje zagospodarowania czasu pobytu dziecka w przedszkolu, jak udokumentować pomoc pedagogiczno-psychologiczną, zajęcia rewalidacyjne? Czy nie wystarczy dziennik indywidualny dziecka ze SPE i zapisy w dziennikach specjalistów? Proszę o precyzyjne wyjaśnienie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel terminowo nie dokonuje wpisów do dziennika zajęć, w terminie nie oddał protokołu z Rady Pedagogicznej.Mimo uwag w dalszym ciągu nie prowadzi dokumentacji zgodnie z prawem oświatowym. Proszę o wzór upomnienia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zwolnić ucznia w gimnazjum z edukacji dla bezpieczeństwa, jeśli on realizuje obowiązek szkolny w nauczaniu domowym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły widnieje zapis: „Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich”. Czy w tym roku szkolnym, gdy ostatni tydzień sierpnia przypada w poniedziałek i wtorek (30 i 31 sierpnia), egzaminy poprawkowe można przeprowadzić w okresie 23–27 sierpnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe