Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co to znaczy, że uczeń może być skreślony z listy uczniów danej szkoły? Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o skreśleniu ucznia, a jeżeli tak, to w jakich przypadkach? Jeśli uczeń po osiągnięciu pełnoletności wnioskuje o rezygnacji z dalszej nauki, czy rada pedagogiczna skreśla go z listy uczniów czy obowiązują inne procedury?
W statucie szkoły są (powinny być) zapisy precyzujące przyczyny skreślenia ucznia z listy uczniów. Zapisy te powinny także dotyczyć przypadku opisanego w pytaniu. Oznacza to, że rezygnacja z nauki ucznia, który ukończył 18. rok życia może być przyczyną skreślenia z listy.
Skreślenie może dotyczyć tylko ucznia nieobjętego obowiązkiem szkolnym. Decyzję (administracyjną) podejmuje dyrektor szkoły na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy o systemie oświaty oraz uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie czy art.130 ust 6 będzie miał zastosowanie w sytuacji : organ prowadzący przedszkole (gmina) ze względów lokalowych - wskazała grupie realizującej obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, miejsce realizacji tego obowiązku w szkole podstawowej. Jednak dzieci nadal podlegały pod Publiczne Przedszkole do którego wcześniej uczęszczały ( w szkole wynajęto tylko pomieszczenia)
Czy rodzice mogą zapisać dzieci z tej grupy, do tej szkoły pomimo,ze nie jest to szkoła obwodowa, bez postępowania rekrutacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica powracająca z W.Brytanii powinna zostać przyjęta do klasy pierwszej nowego czy starego liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna szkoła podstawowa może wystąpić z wnioskiem o zmianę rejonu przydzielonej Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w danym mieście. Dokładniej chodzi o zmianę Poradni np.: nr 1 na nr 2.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zamieścić arkusz oceny własnej działalności w BIP-ie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019.
1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego.
4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r.
5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe