Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy aktualny stan prawny pozwala na nauczanie indywidualne w szkole dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Przepis ten nie wyłącza żadnej grupy uczniów z nauczania indywidualnego. W związku z tym mogą nim zostać objęte także dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną podaną w pytaniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi można przyznać dodatek specjalny za zadanie administracyjne (BHP, rozliczanie podręczników), czy w regulaminie wynagradzania nauczycieli możemy taki dodatek ująć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pierwsze pytanie dotyczy rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015r. poz. 843 w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych, w którym w par. 17 ust. 8 jest mowa o uczniu, o którym z kolei jest mowa w ustawie o systemie oświaty w art. 16. ust. 8. W nowej ustawie artykuł ten został uchylony więc jakiego ucznia dotyczy zapis z którym przewodniczący komisji ustala liczbę zajęć z których uczeń może przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych w jednym dniu?
Moje drugie pytanie dotyczy ucznia który najprawdopodobniej nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w wyznaczonym przez dyrektora za zgodą rodziców terminie, poprzedzającym roczne zakończenie zajęć. Czy w przypadku usprawiedliwionej nieobecności można mu wyznaczyć nowy dowolny termin do końca sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01 stycznia 2017 r. uległ zmianie zakres działalności niepublicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych? Czy niepubliczne poradnie mogą nadal wydawać i realizować opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole z ZFŚS przyznawane są paczki dla dzieci pracowników. W regulaminie ZFŚS nie ma żadnego zapisu co do kwoty paczek. Czy można ustalić dowolną kwotę zakupu paczek i czy trzeba różnicować wartość paczki w zależności od dochodu? Czy błędem byłoby przyznanie wszystkim paczek o takiej samej wartości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak funkcjonuje Rada Rodziców w wygaszanych gimnazjach przy dwóch oddziałach (klasa 2 i 3)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe