Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy decyzje w sprawach ZFŚS, zwolnień z wych.fiz., i w innych sprawach, należy numerować osobno, czy wszystkie razem nadając kolejne numery?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują kwestii, o których mowa w pytaniu. Dyrektor wydaje odpowiednio decyzje administracyjne i kierownicze: a) administracyjne – wyrażają wolę dyrektora jako organu administracyjnego, wydając takie decyzje dyrektor rozstrzyga sprawy w postępowaniu administracyjnym unormowanym przez przepisy proceduralne - dotyczą one spraw, do których odniesienia zawierają rozporządzenia / ustawy (np. Prawo oświatowe, Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela), b) kierownicze – związane są z realizacją funkcji kierowniczych przez dyrektora.Decyzje powinny być numerowane wg porządku ich wydawania oraz rodzajów, tj. chronologicznie; z początkiem roku szkolnego nowa numeracja. Na każdą kategorię dokumentów powinien być przeznaczony inny segregator lub teczka – w zależności od koncepcji dyrektora oraz ilości wydawanych dokumentów.
Podstawa prawna:1. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.) - art. 107 § 1, art. 109, art. 156.; 2. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.) - art. 90g.; 3. Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (ze zm.) - art. 36, art. 37.; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opinia o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka wystarczy do odroczenia od obowiązku szkolnego dziecka sześcioletniego, czy musi być opinia z poradni stwierdzająca brak gotowości szkolnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniony w szkole jest nauczyciel emeryt na czas nieokreślony. Pobiera emeryturę i otrzymuję pensję nauczyciela. Czy powinien otrzymywać świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z puli emerytów i z puli nauczycieli? Czy tylko z puli nauczycieli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytania związane z dokumentacją wycieczek szkolnych. Jakie dokumenty powinien mieć ze sobą kierownik wycieczki (w czasie trwania wycieczki). Słyszałam, że powinien zabrać oryginały całej dokumentacji wycieczkowej (ksero dokumentów zostawić w szkole), a po powrocie oryginały zostawić u dyrektora. Czy zgody rodziców powinny po wycieczce znajdować się w dokumentacji szkolnej u dyrektora, czy u kierownika wycieczki, ewentualnie wychowawcy klasowego? Czy na liście uczestników powinien być umieszczony numer pesel (ochrona danych osobowych), ponieważ on umożliwia dostęp do darmowej opieki zdrowotnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakimi narzędziami można zbadać czy oferta edukacyjna szkoły podstawowej wynika z podstawy programowej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje zespół wychowania przedszkolnego (jako odrębna placówka oświatowa uwzględniona w RSPO). Realizowane jest w nim wychowanie przedszkolne (poniżej klasy 0) dla dzieci 3-5-letnich w wymiarze 20 godz. tygodniowo. Ma on przydzieloną jedną salę dydaktyczną, korytarz i toalety są wspólne dla zespołu i szkoły. W zespole tym nie ma zatrudnionego nauczyciela, zajęcia realizuje nauczyciel zatrudniony w szkole. Jest to bardzo problematyczne. Uniemożliwia prawidłową sprawozdawczość np. do GUS, SIO.
Jakie działania należy podjąć na poziomie szkoły i organu prowadzącego, w celu likwidacji zespołu wychowania przedszkolnego (jako odrębnej jednostki), a następnie włączenia go w struktury szkoły jako oddziału przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe