Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zmienić profil klasy po pierwszym roku nauki w liceum ogólnokształcącym (np.na prośbę rodziców?)
Nie, takich zmian nie powinno się wprowadzać po roku nauki uczniów, dla których profil był już wybrany zgodnie z § 7 zał. nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
Dyrektor liceum w porozumieniu z radą szkoły, (jeśli nie funkcjonuje - jej zadania wykonuje rada pedagogiczna), z radą rodziców i samorządem uczniowskim, ustala na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału od 2 - 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym - tzw. profilem klasy.
Zatem przepisy nie przewidują możliwości wprowadzania zmiany po roku nauki liceum ogólnokształcącego przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym wybranych z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
§ 7. Dyrektor liceum, w porozumieniu z rada liceum albo w porozumieniu z radą pedagogiczna, radą rodziców i samorządem uczniowskim, z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum, wyznacza na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału lub zespołu od 2 do 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem w trakcie oceny pracy. Czy opinia Rady Pedagogicznej w sprawie mojej oceny pracy jako dyrektora powinna być przeprowadzona w głosowaniu jawnym czy tajnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia. W czasie trwania jego urlopu odbędzie się wycieczka z ZFŚS. Czy dyrektor ma prawo pozwolić na wyjazd?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytania: 1) Czy koszty związane ze szkoleniem nauczycieli czy innych pracowników przedszkola niepublicznego mogą być rozliczane z dotacji oświatowej?; 2)Czy autorem programu autorskiego nauczania języka angielskiego w przedszkolu może być zespół, dyrektor z powołanym zespołem, jeśli dyrektor nie ma wykształcenia w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka z autyzmem żąda, aby w ferie odbywały się zajęcia rewalidacyjne i zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, bo to mu się należy. Proszę podać czy jest podstawa prawna umożliwiająca prowadzenie takich zajęć skoro ferie to czas wolny dla uczniów i czas urlopu nauczycieli ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam problem, co zrobić z uczniem, który ma 3 miesiące zwolnienia lek.(od 01.09.11r., data wystawienia zaświadczenia 12.09.11r.czyli wsteczne)rodzic mimo procedury wewnątrzszkolnej dotyczącej zwolnień z w-fu nie chce napisać wniosku do dyrektora o zwolnienie, bo twierdzi, że dyrektor ma wydać decyzję o zwolnieniu na podstawie zaświadczenia od lekarza( w procedurze jest napisane, że rodzic składa wniosek do dyrektora i załącza zaświadczenie)Do tej pory rodzic nie złożył wniosku, mimo, że termin w procedurze mówi o dacie do 15.09 każdego roku. Jakie moga być konsekwencje dla ucznia, jeśli rodzic nie złoży wniosku. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe