Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zwiększyć wymiar urlopu wypoczynkowego nauczycielom zatrudnionym na podstawie kodeksu pracy? Jeśli tak, to czy jest jakaś górna granica?
Osoby zatrudnione na podstawie kodeksu pracy podlegają jego przepisom również w zakresie urlopów wypoczynkowych.
Na podstawie art. 154 § 1 KP, wymiar urlopu wynosi:
§ 2 określa sposób ustalania wymiaru urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy (proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia).
Zgodnie z § 3 powyższego artukułu, wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie § 1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy rozwiązać problem z nagrodą jubileuszową? Czy należy nadpłacić pracownicy nagrodę za 40 lat pracy (zaplanować w budżecie na następny rok i wypłacić w 2014), a następnie w 2015 kolejną nagrodę – 45 lat pracy. Czy należy zastosować inne rozwiązanie.
Pracownica na stanowisku sprzątaczki została zatrudniona w naszej szkole 01.09.1984. Osoba odpowiedzialna wówczas za dokumenty pracownicze obliczyła staż pracy na podstawie dostarczonych przez sprzątaczkę dokumentów.
W aktach osobowych stwierdzono dokumenty potwierdzające przyznanie dwóch nagród jubileuszowych: tj. w 2007r za 30 lat pracy i w 2012 za 35 lat pracy, potwierdzeń wcześniejszych nagród w aktach osobowych brak, ale z pewnością zostały wypłacone.
We wrześniu tego roku, pracownica zwróciła się do nas z zapytaniem dlaczego nagroda jubileuszowa w 2012 dotyczyła 35 lat pracy skoro ona od 1970r tj. od rozpoczęcia nauki w szkole zawodowej miała ciągłość zatrudnienia.
Przeanalizowano ponownie dokumenty i stwierdzono, że w momencie zatrudnienia tj. we wrześniu 1984 pracownica dostarczyła:
• Świadectwo ukończenia szkoły zawodowej – uk. 24.06.1972 – szkoła dwuletnia
• Zaświadczenie z zakładu pracy za okres 01.09.1970–31.07.1980 (w tym szkoła zawodowa)
• Świadectwo pracy za okres 01.08.1980–31.08.1984 ( z adnotacją urlop wychowawczy od 30.09.1981 do 29.09.1984).
Obecnie, tj. we wrześniu tego roku pracownica uzupełniła świadectwo pracy za okres 01.09.1970–31.07.1980, świadectwo pracy wystawione 06.08.2001 (w 1984 r. dostarczono zaświadczenie).
Małgorzata Wachowska
- dyrektor szkoły
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Ile lat musi przepracować sekretarka w przedszkolu, aby uzyskać tytuł sekretarza przedszkola? Jakie musi spełniać warunki i czy okres pracy w innych instytucjach zaliczony do stażu pracy jest w danym przypadku brany pod uwagę? Łączny staż pracy wynosi 5 lat).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w szkole w pełnym etacie może mieć w tygodniu jeden dzien wolny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik otrzymał decyzję ZUS odmawiającą prawa do świadczenia rehabilitacyjnego po długotrwałej chorobie. Lekarz Orzecznik ustalił, że pracownik jest niezdolny do pracy, brak jest okoliczności uzasadniających ustalenie uprawnienia do świadczenia i pracownik jest całkowicie niezdolny do pracy do lutego 2018 r. Pracownik wystąpił o rentę z tytułu niezdolności do pracy. Czy w takim przypadku należy rozwiązać z nim umowę o pracę czy też może pozostać zatrudniony jednocześnie pobierając rentę? Co jest korzystniejsze dla pracownika, a co dla pracodawcy? Czy jest to jednoznacznie określone jak pracodawca ma postąpić gdy pracownik przechodzi na czasową rentę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę zatrudnić nauczyciela na czas niekreślony. To będzie 3 umowa (poprzednie na czas nieokreślony) dla nauczyciela wspomagającego. W tym roku kończy się tym dzieciom orzeczenie i nie będę miała w nowym roku nowych. Czy w związku z tym mogę, pomimo, że to już 3 umowa, zatrudnić nauczycielkę tylko na rok?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe