Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola może organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w godzinach realizacji podstawy programowej? Czy podmioty z zewnątrz np. poradnia mogą realizować pomoc psychologiczno-psychologiczną w przedszkolu na podstawie porozumienia zawartego miedzy Gminą, a tą poradnią?
W przedszkolu zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej mogą być prowadzone w czasie przeznaczonym na realizację podstawy programowej, na zasadach zgodnych ze statutem przedszkola i zgodnie z ramowym rozkładem dnia, ponieważ podstawa programowa nie wyodrębnia ich jako zadania dodatkowe – art. 102 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 12 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U.z 2017 r., poz. 649 ze zm., załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy "zwolnienie" ucznia z drugiego języka lub zajęć wychowania fizycznego to decyzja administracyjna? Spotkałam się ostatnio z praktyką wydawania zwolnień przez Dyrektora szkoły. Wydanie którego dokumentu jest więc prawidłowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów prawnych oraz zasad dotyczących prawidłowego funkcjonowania biblioteki szkolnej i pracy nauczyciela-bibliotekarza.( godziny tzw.pracy cichej, lekcje biblioteczne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przegląd dokumentacji nauczyciela w zakresie realizacji godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 wykazał, że nauczyciel odnotowywał obecność na zajęciach uczniowi, który był nieobecny w szkole kilka dni. Nauczyciel nie umiał tego wytłumaczyć, stąd pojawiła się uzasadniona wątpliwość dyrektora dotycząca samego faktu realizacji tych zajęć. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły? Proszę o wykładnię prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadzór pedagogiczny dotyczy publicznego gimnazjum dla dorosłych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W wielu publikacjach zaobserwowałam u dzieci 3,4,5 letnich konieczność przeprowadzania jedynie dwóch obserwacji zamiast jak zazwyczaj 3. Czy rzeczywiście coś w tej kwestii się zmieniło?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe