Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola niepublicznego może napisać jedno sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego na koniec roku szkolnego, podsumowujące cały rok szkolny, czy musi napisać dwa (jedno po I semestrze, a drugie po II semestrze?
O liczbie sprawozdań z nadzoru pedagogicznego w przedszkolu niepublicznym decydują wewnętrzne uregulowania zawarte w statucie przedszkola (lub zarządzeniu osoby prowadzącej przedszkole). Przedszkole niepubliczne jest wyłączone z wykonywania zadań nadzoru w sposób przewidziany dla przedszkoli publicznych, a w określony w przepisie:
(-) art. 69 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz. 59 z późn.zm. ), który nakłada na dyrektora przedszkola obowiązek przedstawienia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola, oraz
(-) § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017r. poz.1658) który stanowi, że dyrektor przedszkola w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku szkolnego, przedstawia radzie pedagogicznej wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Model (koncepcja) wewnętrznego nadzoru pedagogicznego może przybierać różne kształty w zakresie treści merytorycznych, jak i rozwiązań organizacyjnych służących ich realizacji, natomiast jego przedmiot i zakres powinien wynikać z potrzeb przedszkola. Warto dodać, że osoba prowadząca placówkę może zdecydować o sposobie sprawowania wewnętrznego nadzoru w kształcie przyjętym w obecnie obowiązujących przepisach dla szkół i placówek publicznych, może także dokonać jego modyfikacji, dostosowując do potrzeb i możliwości swojej placówki lub ustalić całkowicie odmienny od określonego w modelu ministerialnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Godziny do dyspozycji dyrektora w gimnazjum wg nowej „ramówki”
Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych w załączniku nr 3 ust 3. podaje sposób wyliczania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły jako różnicę pomiędzy sumą godzin wynikającą z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin określonych ust.2 pkt.1 przez FAKTYCZNĄ liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych a sumą godzin określonych w ust.1 pkt 1.
Stosując ten algorytm do gimnazjum publicznego przy założeniu wynikającym z uzasadnienia do cytowanego wyżej rozporządzenia, iż rok szkolny ma przeciętnie 35 tygodni otrzymujemy następujące wartości:
(29+30+31)x35 – (450+450+30+30+190+65+130+130+130+130+385+65+385+30+65+65+95)=3150-2825 = 325
Wynika z tego, że w cyklu kształcenia dyrektor ma do dyspozycji 325 godzin dyrektorskich na oddział na 3 lata co daję 3,09 godziny tygodniowo 325/(3 x 35 tygodni) = 3,09).
Na różnych szkoleniach i w przykładowych szkolnych planach nauczania podaje się, że w cyklu kształcenia liczba godzin dyrektorskich wynosi 2 na oddział . Ile więc faktycznie dyrektor powinien zaplanować tych godzin w arkuszu organizacyjnym??
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z muzyki będzie w klasach: 1,2,3,4,5,6,szkoły podstawowej specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, a ile w klasie 3 gimnazjum specjalnego (dla w/w uczniów)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej można skracać lekcje?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić o arkusze obserwacji zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum( dostępne są w większości dla przedszkola).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel prowadzi nieodpłatnie koło zainteresowań. W jaki sposób powinno być dokumentowane? Czy powinien prowadzić dziennik zajęć pozalekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe