Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor SP ma obowiązek zaplanować w r. szk. 2017/18 świetlicę, jeżeli taką potrzebę zgłosiło tylko dwoje rodziców dla czwórki dzieci? Czy opiekę nad tymi dziećmi mogą zapewnić nauczyciele prowadzący zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w ramach czterdziestogodzinowego tygodnia pracy oraz otrzymywanego wynagrodzenia?
Statut szkoły zawiera w szczególności: 1) nazwę i typ szkoły oraz jej siedzibę, a w przypadku gdy szkoła wchodzi w skład zespołu szkół – także nazwę tego zespołu; 2) imię szkoły, o ile zostało nadane; 3) nazwę i siedzibę organu prowadzącego szkołę; 4) cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz sposób ich wykonywania, w tym w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwiania uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia; 5) organy szkoły oraz ich szczegółowe kompetencje, a także szczegółowe warunki współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi; 6) organizację pracy szkoły, w tym organizację oddziałów sportowych, mistrzostwa sportowego, dwujęzycznych, integracyjnych,specjalnych (…), 6) zakres zadań nauczycieli, w tym nauczyciela wychowawcy i nauczyciela bibliotekarza, oraz innych pracowników szkoły, w tym także zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, a także sposób i formy wykonywania tych zadań dostosowane do wieku i potrzeb uczniów oraz warunków środowiskowych szkoły; 7) szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów; 8) sposób organizacji i realizacji działań w zakresie wolontariatu; 9) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna pomoc i wsparcie; 10) organizację biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekami; 11) organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia – w przypadku szkoły podstawowej i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne.Oznacza to, że szkoła podstawowa ma obowiązek organizowania świetlicy.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w szczególności art. 98.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor Liceum Ogólnokształcącego ( dla młodzieży) może przyjąć do szkoły ucznia, który uzyskał promocję do klasy trzeciej w czteroletnim technikum. Jeżeli tak to do której klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka jednego z uczniów klasy I szkoły podstawowej złożyła do dyrektora szkoły wniosek o kontynuowanie nauki przez jej dziecko z nowym rokiem szkolnym w klasie I. Obecnie decyzję swoją zmieniła i jednak chce, aby jej dziecko podlegało klasyfikacji rocznej. Czy może zmienić zdanie, czy ma do tego prawo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w gimnazjum realizował język niemiecki na poziomie III.1 i język angielski na poziomie III.0 (odpowiednie zapisy na świadectwie szkolnym). Po przyjęciu go do technikum został przypisany do grupy, w której realizuje, zgodnie z zapisami podstawy programowej, język niemiecki na poziomie IV.1 i język angielski na poziomie IV.0. Mama ucznia wystąpiła z prośbą o przeniesienie go do innych grup tzn. język niemiecki ma mieć na poziomie IV.0 a język angielski na poziomie IV.1. Czy taka zamiana jest zgodna z obowiązującymi przepisami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie działania należy podjąć w przypadku błędnie wpisanego nr pesel ucznia na wydanym już świadectwie promocyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszym przedszkolu podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7-12. Czy zajęcia dodatkowe, płatne dodatkowo przez rodziców mogą odbywać się w tych godzinach. Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe