Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko mające ewidentnie stwierdzony przez psychologa (ale nie poradni psychologiczno-pedagogicznej, tylko szkolnego) mutyzm powinno mieć kształcenie specjalne (ze względu na dostosowanie warunków i metod pracy) i orzeczenie? Czy wystarczy, że dziecko ma zwykłą opinię?
Podstawą organizacji kształcenia specjalnego jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wystawione przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Takie orzeczenie mogą otrzymać wyłącznie dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, niewidome i niedowidzące, niesłyszące i niedosłyszące, niepełnosprawne ruchowo, dzieci z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera oraz dzieci z niepełno sprawnościami sprzężonymi. Mutyzm nie figuruje w katalogu niepełnosprawności uprawniających do otrzymania w/w orzeczenia. Stąd szkoła nie może dla dziecka z mutyzmem organizować kształcenia specjalnego. Powinna natomiast zorganizować dla tego ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną i udzielać jej w takich formach, by były odpowiednie do indywidualnych potrzeb i możliwości psychoedukacyjnych dziecka. Diagnoza mutyzmu dokonana przez szkolnego psychologa powinna być traktowana jako rozpoznanie wstępne, dające podstawę do rozmów z rodzicami dziecka o konieczności konsultacji medycznej z lekarzem neurologiem i psychiatrą, gdyż tylko oni mają uprawnienia do stawiania diagnoz medycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W kwestii wypełniania arkuszy ocen: skoro sumujemy wszystkie nieobecności na zakończenie edukacji w danej szkole, to w szkole podstawowej wpisujemy oddzielnie liczbę dni( z klas I-III) i liczbę opuszczonych godzin (klasy IV-VI)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy warsztaty dla nauczycieli przedszkola niepublicznego z zakresu zabaw ruchowych dla dzieci można sfinansować z dotacji? Czy jest to koszt bieżący? Czy jest określony limit szkoleń i kursów, który można sfinansować pracownikom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel polonista przychodzący na zastępstwo w klasie I-III, może normalnie wpisać temat z edukacji polonistycznej, czy powinien wpisać zajęcia świetlicowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą statutu. Od września jesteśmy Zespołem Szkolno Przedszkolnym posiadamy 3 statuty - Zespołu, Przedszkola, Szkoły. Czy nie powinien to być jeden statut zawierający przepisy dla tych jednostek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe