Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy i na jaką umowę mogę zatrudnić pracownicę przebywającą na urlopie macierzyńskim (Przedszkole publiczne) . Byłoby to inne stanowisko i cząstkowy etat.
Zgodnie z kodeksem pracy, pracownika można zatrudnić w trakcie przebywania na urlopie macierzyńskim, ale tylko w przypadku dodatkowego urlopu macierzyńskiego i w wymiarze maksymalnie połowy etatu. Mówi o tym art. 1821 § 5 - Pracownik może łączyć korzystanie z dodatkowego urlopu macierzyńskiego z wykonywaniem pracy u pracodawcy udzielającego tego urlopu w wymiarze nie wyższym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy; w takim przypadku dodatkowego urlopu macierzyńskiego udziela się na pozostałą część wymiaru czasu pracy.
§ 6. W przypadku, o którym mowa w § 5, podjęcie pracy następuje na pisemny wniosek pracownika, składany w terminie nie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem wykonywania pracy, w którym pracownik wskazuje wymiar czasu pracy oraz okres, przez który zamierza łączyć korzystanie z dodatkowego urlopu macierzyńskiego z wykonywaniem pracy.
Powyższe zasady dotyczą również urlopu rodzicielskiego. W okresie przebywania na podstawowym urlopie macierzyńskim przepisy nie przwidują możliwości zatrudnienia pracownika. Nawet, gdyby było to inne stanowisko, to praca w przedszkolu nie podlegałaby zatrudnieniu na umowę zlecenie - z pewnością wykazywałaby cechy charakyterystyczne dla stosunku pracy. Zgodnie z kodeksem pracy przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W czasie, kiedy byłam dyrektorem szkoły organ prowadzący dokonał oceny mojej pracy w styczniu 2014 r.. Czy tą ocenę mogę wykorzystać do konkursu na dyrektora w kwietniu 2017 r., czy może mam składać wniosek o ponowne dokonanie oceny mojej pracy?
- Czy nauczyciel który nie wyrazi zgody na zmianę warunków zatrudnienia, nie przejdzie w stan nieczynny otrzyma odprawę i zostanie zwolniony z dniem 31 sierpnia , może zostać ponownie zatrudniony w innej szkole np w innej miejscowości, przez inny organ prowadzący?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam do obsadzenia pół etatu psychologa w przedszkolu publicznym. Od 15 maja zgłosiła się pani, która ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii z przygotowaniem pedagogicznym. Niestety nie ma żadnego stopnia awansu zawodowego. Na jaką umowę powinnam ją zatrudnić i czy powinna od 15 maja dostać mentora i rozpocząć staż?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2018 r. przyjmę nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania z innej szkoły za porozumieniem stron. Jakie dokumenty muszę mieć i co powinien przekazać mi dyrektor tamtej szkoły? Jaka jest rola OP i czy dyrektor tamtej szkoły ma wystawić świadectwo pracy?Proszę o szczegółową informację dotyczącą przeniesienia nauczyciela za porozumieniem stron.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Sąd przywrócił nauczycielkę do pracy na poprzednich warunkach pracy i płacy. W ostatniej umowie została zatrudniona na stanowisku nauczyciela. 28 lutego 2011 r. zaproponowałem jej 7 godzin języka niemieckiego i resztę uzupełnia zastępstwami. Tygodniowy wymiar nie przekracza pensum 18 godzin. Warunki płacy są bez zmian. Nauczycielka odmówiła, twierdząc że wcześniej uczyła niemieckiego i chce mieć 18 godzin niemieckiego. Ja nie mogę zaproponować jej takiego rozwiązania.Przecież była zatrudniona na stanowisku nauczyciela, w umowie nie ma mowy jakiego przedmiotu.
Czy może w ten sposób realizować pensum?
Pozdrawiam!
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe