Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego uwzględniając § 4 można realizować zajęcia do wyboru przez ucznia w następujący sposób - system klasowo-lekcyjny 2 godziny, następne 2 godz. do wyboru w tej samej klasie, z tymi samymi uczniami, ale np. co 2 miesiące zmiana zajęć do wyboru w ramach planu przyjętego i zaakceptowanego przez wszystkie podmioty (np. 2 miesiące zajęcia sportowe, 2 miesiące zajęcia taneczne, itp)? Ewentualnie realizacja 2 godzin do wyboru przez cały rok w taki sposób że; klasa ma 2 godziny zajęć klasowo-lekcyjnych i dwie godziny tygodniowo piłki nożna, gdyż uczniowie dokonali takiego wyboru. Czy istniej możliwość zachowania systemu klasowego na 4 godziny zajęć wychowania fizycznego z zaznaczeniem,że dwie godziny realizowane są w systemie klasowo-lekcyjnym, dwie zajęcia do wyboru?
Obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych i uczniów szkół ponadpodstawowych są realizowane w formie:1) zajęć klasowo-lekcyjnych;2) zajęć do wyboru przez uczniów: zajęć sportowych, zajęć rekreacyjno-zdrowotnych, zajęć tanecznych lub aktywnejturystyki, które mogą być prowadzone przez nauczyciela wychowania fizycznego innego niż nauczyciel prowadzącyzajęcia klasowo-lekcyjne.Zajęcia klasowo-lekcyjne są realizowane w wymiarze nie mniejszym niż:1) 2 godziny lekcyjne tygodniowo w szkołach podstawowych;2) 1 godzina lekcyjna tygodniowo w szkołach ponadpodstawowych.Zajęcia do wyboru przez uczniów mogą być prowadzone w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych i międzyklasowych oraz międzyszkolnych w przypadku zespołów szkół.Dopuszcza się możliwość łączenia, w okresie nie dłuższym niż 4 tygodnie, godzin zajęć do wyboru przez uczniów, z zachowaniem liczby godzin przeznaczonych na te zajęcia.Z opisu sytuacji w pytaniu wynika – wg mojej opinii - że organizacja tych zajęć jest możliwa, a wręcz zachęcająca do udziału w tych zajęciach, czyli zgodna z intencją Ustawodawcy. Należy jednak pamiętać o wymaganiach i innych obowiązkach związanych z ocenianiem.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na pierwszej stronie w arkuszu ocen ucznia w miejscu "data i przyczyna opuszczenia szkoły" wpisuje się wszystkich uczniów, którzy ukończyli szkołę czy tylko tych, którzy w trakcie nauki zmienili szkołę bądź z innych przyczyn przerwali naukę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim czasie i do kogo ma zwrócić się dyrektor szkoły publicznej o dokonanie oceny pracy? Ostatnia ocena pracy była dokonana w lutym 2012. Czy to ma być wniosek o dokonanie oceny pracy, czy o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. IV - tej technikum otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu w klasyfikacji za I semestr. Zajęcia kończą się w tej klasie w kwietniu, ale przedmiot zakończył się w I semestrze. Czy egzamin poprawkowy zgonie z przepisami może zdawać dopiero w ostatnim tygodniu ferii letnich? Czy jest możliwość zdawania egzaminu do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- § 32. 1. W arkuszu ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizującego w danym roku
szkolnym program nauczania dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości na podstawie orzeczenia o potrzebie
kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym poradni specjalistycznej, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o tym orzeczeniu, wpisuje się nazwę
poradni, która wydała to orzeczenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe