Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym musi znaleźć się informacja o udziale ucznia w projekcie oraz temat zrealizowanej pracy? Czy uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mają obowiązek realizacji projektów?
Rozporządzenie określa warunki i sposób oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i dotychczasowych szkołach ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży, w tym szkołach specjalnych, oraz w szkołach dla dorosłych. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się jedynie do dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum. W przypadku ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym, decyzję podejmie dyrektor ustalając, czy niepełnosprawność, specyficzne trudności i deficyty rozwojowe ucznia uniemożliwiają jego udział w realizacji projektu edukacyjnego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnic ucznia z realizacji projektu edukacyjnego. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy woźna może sprawować opiekę na wycieczce szkolnej z nauczycielem (nauczyciel jest kierownikiem)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poniższe pytania dotyczą liceum ogólnokształcącego dla dorosłych, forma zaoczna, e-learning, szkoła niepubliczna z uprawnieniami szkoły publicznej. 1. Co można opłacać z konta dotacji otrzymywanej ze starostwa poza wynagrodzeniami nauczycieli i podatkiem PIT-4; 2.Czy prawo reguluje kwestię wysokości wynagrodzenia dyrektora takiej szkoły, jeśli jest on również jej właścicielem, a szkoła utrzymuje się wyłącznie z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola ma prawo delegować uprawnienia nauczycielowi w zakresie prowadzenia księgi i organizacji zastępstw w placówce. Czy może delegować te uprawnienia w formie zapisu w uchwale rady pedagogicznej jako czynności dodatkowe. Czy nauczyciel akceptując te dodatkowe obowiązki podpisem może w ciągu roku szkolnego zrezygnować z wykonywania tych zadań. Jak to się ma do obowiązku nauczyciela realizacji postanowień uchwał rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,moje pytanie jest związane z arkuszem organizacji szkoły na przyszły rok szkolny. Do klasy pierwszej szkoły podstawowej mam zgłoszone 27 dzieci z obwodu szkoły, a mimo to organ prowadzący nie chce wyrazić zgody na utworzenie dwóch oddziałów klas I powołując się na ostatnią zmianę w ustawie o systemie oświaty. Czy ma takie prawo ? Czy limit 25 uczniów w klasie przestał obowiązywać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych.
Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej.
Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy (co to znaczy poziom podstawowy? treści zawarte w podstawie programowej na poziomie podstawowym?) czy liczba godzin przeznaczona do nauki języka obcego na poziomie podstawowym a treści mogą być z wyższego poziomu?). Czy uczeń A nawet jeżeli jest bardzo dobry z języka, musi być na poziomie podstawowym? Czy może jednak realizować rozszerzenie? Co zrobić z uczniem B, który ukończył angielski w gimnazjum na poziomie III1 jednak jego umiejętności nie pozwalają kontynuować nauki na poziomie rozszerzonym? Bardzo proszę o interpretacje tych konkretnych przykładów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe