Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel ,który ukończył studia: Pedagogika, kierunek- wychowanie muzyczne, specjalność nauczycielska, może być dyrektorem Podstawowej Szkoły Muzycznej?Jest nauczycielem dyplomowanym z wieloletnim stażem.
Dyrektorem szkoły muzycznej może zostać nauczyciel, który spełnia wymagania określone w § 1 Rozporządzenia MEN z dnia 27.10.2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek, tj. nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) ukończył studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;
2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora, a w przypadku, o którym mowa w art. 36a ust. 4 oraz ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jeżeli nie przeprowadzono konkursu - przed powierzeniem stanowiska dyrektora;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
7) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
9) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Aby zostać dyrektorem szkoły muzycznej, nalezy więc m.in. posiadać kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w tej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka pobiera emeryturę i pracuje nadal. Dostała wypowiedzenie z art. 20 KN (reorganizacja ). Ponieważ to placówka nieferyjna (to rozumiem, że w każdym czasie może dostać takie pismo). Pismo podpisała z dniem 01.06.2015 termin wypowiedzenia upłynie z dniem 30.09.2015r. Może złożyć pismo o stan nieczynny lub odprawa 6 miesięczna. Dnia 01.09.2015 będzie miła staż pracy 39 lat 0 miesięcy i 1 dzień. Pytania: 1) Czy należy jej się odprawa emerytalna (nie dostała odprawy pomimo pobierania emerytury)? 2) Czy należy jej się w tej sytuacji nagroda jubileuszowa w związku z przejściem na emeryturę ? Czy dobrze rozumiem: powinna dostać: nagrodę jubileuszową 40 lat 250%, odprawę 6 miesięczną lub stan nieczynny, odprawę emerytalną 3 miesięczną, bo pracuje dłużej jak 20 lat w placówce.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudniającej 46 nauczycieli i 17 pracowników administracji i obsługi- inspektorem BHP jest pracownik administracji. Na jakiej podstawie należy go zatrudnić- powierzenia czy umowy zlecenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy podpisywanie przez dyrektora szkoły umów z nauczycielami pełniącymi opiekę nad uczniami, którym gmina zapewnia dowóz do szkoły jest zgodne z prawem?
- Pracownik był zatrudniony od dnia 15.10.2016 r. do 15 kwietnia 2017 r. Nabył prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego w roku kalendarzowym. Urlopu nie wykorzystał. 1. Za ile dni za rok 2016 i za ile dni za rok 2017 należy mu wypłacić ekwiwalent pieniężny? 2. Czy za każdy rozpoczęty miesiąc należy się 1/12 urlopu? 3. Czy po pomnożeniu dni urlopu w miesiącu (np. 2,16) przez liczbę miesięcy pracy wynik zaokrągla się w górę na korzyść pracownika?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmiany w prawie oświatowym w jakiś sposób określają wysokość- ilośc godzin nadliczbowych przyznawanych nauczycielowi?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe