Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który zamierza przejść na emeryturę w związku z osiągniętym wiekiem, może wystąpić o sprostowanie świadectw pracy wydanych w latach 1999-2008, które nie mają zapisu "praca w szczególnym charakterze"? Nauczyciel pracował w latach 1983-2008 jako nauczyciel w pełnym wymiarze etatu i chciałby skorzystać z rekompensaty. Osoba ta ma świadectwa pracy wydane na obowiązujących wtedy drukach, gdzie nie obowiązywała rubryka „Praca w szczególnych warunkach”, oraz takie gdzie informacja ta nie została zapisana.
Obecnie sprostowanie świadectwa pracy za ten okres jest możliwe jedynie wtedy, gdy pracodawca wyrazi chęć by to zrobić. Roszczenie o sprostowanie świadectwa pracy się bowiem przedawniło.
Zgodnie z art. 291 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są zasady, tryb oraz dopuszczalność ochrony nauczycieli przewidziane w przepisach dotyczących funkcjonariuszy publicznych –w oparciu o regulacje zawarte w Kodeksie karnym oraz w Karcie Nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- "...Dopuszcza się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2–5, ust. 2 pkt 1–4 i ust. 3 pkt 1, w czasie
dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć,
jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Uczeń ma przyznane 2 godziny tygodniowo zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Jak mam to rozumieć? Czy to jest 120 minut tygodniowo czy 2 x po 45 minut = 90 minut tygodniowo? A może 3 x po 40 minut=120 minut tygodniowo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1.Proszę sprecyzować zapisu w waszym regulaminie Rady Pedagogicznej "Dopuszcza się możliwość protokołowania elektronicznego posiedzeń Rady Pedagogicznej". Zapis rozumiem jako prowadzenie protokolarza w pamięci komputera więc czy istnieje przy tej okazji specjalny podpis elektroniczny? Jak nowy nadzór odniesie się do tej formy? 2.Nie znalazłem w portalu Regulaminu szkoły. Konkretnie gimnazjum. 3.Jak zgodnie z pzepisami powinna wygladać oraz być prowadzona księga protokołów Rady Pedagogicznej?.Czy uchwały i wnioski mogą być prowadzone w osobnej ksiedze?Jak prawidłowo dokumentować i prowadzić wszelkiego rodzaju sprawozdania?Forma elektroniczne w mojej opini byłaby najlepszym rozwiązaniem.
- Czy istnieje podstawa prawna do tego, aby nauczycielkom wychowania przedszkolnego zakupywać obuwie miękkie do pracy z dziećmi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe