Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba legitymująca się dyplomem ukończenia studiów wyższych II stopnia , kierunek - teologia, specjalność dialog społeczny oraz świadectwem ukończenia 3 - semestralnych studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedszkola?
Jeśli osoba legitymująca się wykształceniem wyższym magisterskim ukończyła kierunkowe studia podyplomowe (z przygotowaniem pedagogicznym), posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela zarówno w szkole w kl. 1-3, jak i w przedszkolu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
(...)
6) studiach magisterskich — należy przez to rozumieć studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie.
§ 4.1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem § 11 ust. 2—4, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która:
1) ma kwalifikacje określone w § 2 ust. 1, § 3 lub
2) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
3) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w zakładach kształcenia nauczycieli, placówkach doskonalenia nauczycieli, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, bibliotekach pedagogicznych, kolegiach pracowników służb społecznych, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1 i 2, § 12—14,16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Reasumując:
osoba ta posiada kwalifikacje na podstawie § 2 ust. 1 p. 3
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyczerpującą informację na temat awansu na nauczyciela mianowanego, który rozpoczął staż w 2021 roku. Czy oprócz sprawozdania, nauczyciel powinien mieć ocenę pracy czy wystarczy ocena dorobku zawodowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
1. Nauczyciel kontraktowy (akt nadania z grudnia 2019 r.) odbywa staż skrócony do 12 miesięcy. Czy teraz staż na mianowanie trwa 9 miesięcy?
2. Nauczyciel kontraktowy (akt nadania z lipca 2017 r.), odbywa staż w pełnym wymiarze. Czy staż na nauczyciela mianowanego trwa 1 rok i 9 miesięcy?
3. Nauczyciel kontraktowy (akt nadania z grudnia 2019 r.), przebywał na zwolnieniu lekarskim trwającym 30 dni, zakończonym 23 września 2022 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu na mianowanie przysłał pocztą przed 14 września 2022 r. Czy nauczyciel może rozpocząć staż od września 2022 r.? Czy staż zostanie wydłużony? Jeśli tak, to o ile?
4. Nauczycielka stażystka rozpoczęła staż 1 września 2020 r. Od 30 stycznia 2021 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim, potem przebywała na urlopie macierzyńskim do 10 czerwca 2022 r. Czy od 1 września 2022 r. jest nauczycielem rozpoczynającym pracę i odbywa staż wg nowych zasad? Czy odbyty okres stażu (5 miesięcy) wg starych zasad wlicza jej się do okresu stażu? Jak ewentualnie to dokumentować?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź - Nauczyciel kontraktowy rozpoczął staż 5 września 2018 r. Po 4 tygodniach złożył wypowiedzenie z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia. Przedstawił dyrektorowi sprawozdanie za 6 tygodniowy okres odbytego stażu. Nauczyciel podjął pracę w innej szkole. Czy dyrektor ma obowiązek dokonania oceny pracy za 6 tygodni odbywania przez nauczyciela stażu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Moje przedszkole to 3 nauczycieli stażystów i 1 dyplomowany(dyrektor)+katecheta(n.dyplomowany). Kogo mam powołać do komisji na nauczyciela kontraktowego?Jednocześnie jestem opiekunem tych 3 Pań.Proszę o rozwiązanie tej patowej sytuacji.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela który odbywa przygotowanie do zawodu. W dniu nawiązania stosunku pracy pracownik posiadał 22 staż pracy w ramach wykształcenia pedagogicznego był zatrudniony na mocy ustawy o pomocy społecznej w Ośrodku Pomocy Społecznej. Pracownik podczas zatrudnienie w OPS wykonywał zadania polegające na wspieraniu rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Podejmował działania mające na celu przywrócenie rodzinie zdolności do wypełniania tych funkcji. W trakcie zatrudnienia pracownik brał udział w różnego rodzaju szkoleniach mających na celu doskonalenia jego umiejętności i poszerzanie wiedzy. Pracownik w ramach projektów unijnych prowadziła zajęcia mające na celu wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. W związku z dużym zaangażowaniem w prace i posiadaniem dużej wiedzy i kwalifikacji w postaci specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej pracownik awansował na stanowisko zastępcy kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej. Czy w związku z dużym dorobkiem zawodowym dyrektor szkoły może skorzystać z uprawnień art 9ca ust. 4 pkt 2 Karty Nauczyciela?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe