Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownik może posiadać dwie niezależne ze sobą umowy o pracę u jednego pracodawcy? Różny charakter pracy. Specjalista d/s płac w przedszkolu posiada umowę na okres próbny określony w umowie na trzy miesiące w wymiarze 1/5 etatu. W chwili obecnej woźna oddziałowa wystąpiła o rozwiązanie stosunku pracy z dniem 4 listopada w związku z nabyciem praw emerytalnych. Specjalista d/s płac wyraziła chęć uzupełnienia etatu do pełnego etatu, na stanowisku woźnej oddziałowej. Woźna oddziałowa jest niezbędna, ponieważ mamy dużą ilość dzieci uczęszczających do przedszkola. Czy powinnam zawrzeć drugą niezależną umowę o innym charakterze pracy i innymi obowiązkami na stanowisko woźnej na 0,75 etatu, z osobą wykonującą pracę jako specjalista d/s płac? Nie wiem jak rozwiązać ten problem.
Co do zasady, z pracodawcą może łączyć pracownika jeden stosunek pracy. Wyjątkowo można zawrzeć ze swoim pracownikiem drugi stosunek pracy, jeżeli będzie to praca na zupełnie innym stanowisku, z innym zakresem obowiązków. Dodatkowo, drugie zatrudnienie nie może powodować przekroczenia norm czasu pracy.
W przypadku opisanym w pytaniu mamy do czynienia z dwoma całkiem różnymi stanowiskami pracy (praca różnego rodzaju) oraz z niepełnymi wymiarami etatów, które łącznie nie przekroczą dobowej i tygodniowej normy czasu pracy. W takich warunkach można więc zawrzeć dwie umowy o pracę z tym samym pracownikiem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1.09.2011 Uchwałą Rady Gminy powołano Zespół Szkół, w skład którego wejdzie kierowane przeze mnie gimnazjum. W związku z tym mam pytanie - czy pracownicy mojej szkoły(nauczyciele oraz obsługa) winni otrzymać do końca maja informację o zmianie pracodawcy czy też aneks do umowy? Jakie informacje powinien zawierać taki dokument?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna żądania przez Kuratorium aktualnej oceny pracy (do 5 lat) w przypadku, gdy organ prowadzący chce powierzyć stanowisko dyrektora na kolejną kadencję dyrektorowi, który pełnił tą funkcję dotychczas (kończy kadencję) po konkursie na stanowisko dyrektora szkoły?
- W związku z wprowadzeniem zmian w umowach o pracę dla nauczycieli szkół niepublicznych o uprawnieniach szkoły publicznej czy dyrektor szkoły może mieć nadal pracować na umowę zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem w wymiarze większym niż 1 etat. Zwracam się z prośbą o opinię w następującej sprawie: W bieżącym roku szkolnym zatrudniliśmy nauczycielkę w wymiarze 18/18 – nauczyciel matematyki oraz 8/18 – nauczyciel fizyki. Obie umowy zawarto na czas określony do 31.08.2018 r. Do obu umów nauczycielka otrzymuje dodatek motywacyjny. W związku z tym, że nauczycielka – stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany, nie posiadała kwalifikacji do nauczania fizyki (była w trakcie studiów), nawiązanie stosunku pracy nastąpiło po otrzymaniu zgody Kuratora Oświaty, z zastrzeżeniem, iż w takim przypadku nie stosuje się przepisów rozdziału 3a Karty Nauczyciela (awans zawodowy) – zatem dla celów płacowych nauczycielka została potraktowana jako nauczyciel stażysta (umowa na fizykę). Obecnie sytuacja się zmieniła. Nauczycielka w dniu dzisiejszym (05.03.2018 r.) dostarczyła dyplom ukończenia studiów podyplomowych (dyplom z dnia 28.02.2018 r.) w zakresie fizyki z astronomią. W świetle tej zmiany nie może być już zatrudniona jako nauczyciel stażysta. Serdecznie proszę o opinię jak należy w tej sytuacji postąpić. Czy możliwym jest dalsze zatrudnianie nauczycielki w wymiarze większym niż jeden etat. Czy należy sporządzić porozumienie zmieniające względem umowy na nauczyciela fizyki zmieniając stawkę płacy z nauczyciela stażysty na nauczyciela mianowanego, a jeśli tak, to z jaką datą i od kiedy zastosować wyższą stawkę? W tej chwili w placówce uległa także zmiana ilości godzin fizyki - łącznie wzrost o 3 godz. dydaktyczne (nauczanie indywidualne). Gdyby uwzględnić powyższe w porozumieniu zmieniającym, nauczycielka byłaby zatrudniona łącznie na 29/18 etatu (18/18 matematyka, 11/18 fizyka) – czy to dopuszczalne? Bardzo proszę o informację jak tę sprawę prawidłowo rozwiązać w świetle obowiązujących przepisów.
- Nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim do 11 września 2020 r. Po zwolnieniu zostanie mu udzielony zaległy urlop wypoczynkowy w wymiarze 5 dni. 11 września przypada w piątek. Czy zaległy urlop wypoczynkowy powinien być udzielany od soboty 12 września czy od poniedziałku 14 września?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe