Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Na dzień 16 września 2019 r. przepis § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 stanowi, że szkoła prowadzi imienną ewidencję wydanych m.in. świadectw ukończenia szkoły, legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych, mLegitymacji szkolnych. Ewidencja zawiera datę odbioru dokumentu oraz podpis pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta. W związku z tym ww. dokumenty aktualnie nie mogą zostać wydane niepełnoletnim uczniom, ponieważ nie są oni uprawnieni do pokwitowania ich odbioru w szkolnej ewidencji. Zapowiadana jest nowelizacja tego przepisu poprzez sformułowanie, że ewidencja ma zawierać podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta, którzy odebrali dokument, a więc jeśli taka nowelizacja wejdzie w życie, pokwitowanie odbioru świadectwa ukończenia szkoły i legitymacji będą mogli w ewidencji składać także niepełnoletni uczniowie (projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12324952/katalog/12628200#12628200).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Mama sześciolatka z I kl. - rodzic domaga się, aby syn powtarzał rok ze względu na brak dojrzałości emocjonalnej. Wychowawca jest innego zdania, twierdząc, że dziecko sobie radzi. Co na to prawo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy frekwencja w „zerówce” poniżej 50% z powodu częstych chorób dziecka nie skutkuje automatycznie odroczeniem obowiązku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać decyzja o zwolnieniu ucznia z wychowania fizycznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu prawnego: nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej uzupełniał etat w gimnazjum. Od 1 września 2010 r. nauczyciel ten otrzymał ograniczenie etatu z uwagi na zmniejszenie liczby godzin w gimnazjum. Od 1 września 2012 r. dyrektor Gimnazjum nie chce, aby ten nauczyciel uzupełniał u niej ograniczony etat (daje mu tylko 5 godzin), chce zawrzeć odrębną umowę. U mnie w szkole podstawowej temu nauczycielowi pozostaje 10 godzin. Czy powinnam rozwiązać z tym nauczycielem stosunek pracy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem i zawrzeć nową umowę, czy zawrzeć porozumienie zmieniające?
Nadmieniam, że ww nauczyciel jest zatrudniony na podstawie mianowania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe