Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy regulamin rekrutacji dzieci do przedszkola powinien być przyjęty Uchwałą Rady Miasta?
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole albo dana publiczna inna forma wychowania przedszkolnego nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny, zwłaszcza potrzeb rodziny, w której rodzice albo rodzic samotnie wychowujący kandydata muszą pogodzić obowiązki zawodowe z obowiązkami rodzinnymi, oraz lokalnych potrzeb społecznych. Organ prowadzący określa dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów. Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego może być brane pod uwagę kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata. Kryterium dochodu określa organ prowadzący. Organ prowadzący określa nie więcej niż 6 kryteriów oraz przyznaje każdemu kryterium określoną liczbę punktów, przy czym każde kryterium może mieć różną wartość. Uchwała rady miasta dotyczy: 1) określenia kryteriów naboru do samorządowych przedszkoli na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz 2) dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, w szczególności art. 30 ust. 2 pkt 1; 2. Ustawa z dnia 7.09. 1991 r. o systemie oświaty, w szczególności art. 20c.
Zgodnie z art. 6a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7) na rok szkolny 2015/2016 terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz terminy postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego określa dyrektor publicznego przedszkola albo osoba kierująca publiczną inną formą wychowania przedszkolnego w uzgodnieniu z wójtem (burmistrzem, prezydentem miasta). Organ prowadzący określa jedynie kryteria rekrutacyjne obowiązujące na drugim etapie rekrutacji, w oparciu o art. 20c ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
W związku z tym regulamin rekrutacji może ustalić dyrektor, nie zaś organ prowadzący.
W kolejnych latach szkolnych regulaminu rekrutacji nie będzie określał organ prowadzący, z braku upoważnienia ustawowego. Terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów oraz terminy postępowania uzupełniającego do publicznego przedszkola lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego określi rozporządzenie MEN wydane na podstawie art. 20l pkt 3 u.s.o.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uchwały R.P. mogą być załącznikami protokołu czy muszą być wpisane w treści protokołu i czy numeracja protokołów może zaczynać się od roku kalendarzowego czy musi zaczynać się od roku szkolnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Placówka, którą zarządzam to zespół szkół, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum. Moje pytanie dotyczy statutu szkoły. Czy w placówce, którą kieruję może być jeden statut, w którym zawarte są wszelkie uregulowania dotyczące funkcjonowania szkoły podstawowej i gimnazjum? Czy jednak placówka powinna mieć trzy statuty - oddzielnie dla szkoły podstawowej, dla gimnazjum i dla zespołu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, uczniowi, który miał powyżej 50% obecności na w-fie ale na tych lekcjach nie ćwiczył za co otrzymywał oceny ndst (w sumie 29 ocen), wystawił na koniec semestru - nieklasyfikowany. Czy miał rację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty należy mieć wspólne dla zespołu szkół, a jakie muszą być stworzone odrębnie dla podstawówki i dla liceum?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany powinny być dokonane w statucie szkoły związane ze zmianą prawa oświatowego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe