Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkołę niepubliczną obowiązuje "Projekt aktu założycielskiego niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej"? Jeżeli tak to bardzo proszę o wzór.
Akt założycielski jest dokumentem obowiązkowym dla szkół publicznych (art. 58 UoSO, art. 88 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59) także w związku z reformą oświaty (np. art. 120 ust. 1 pkt 2, art. 131 ust. 4 pkt 2, art. 139 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Natomiast w szkole niepublicznej nie obowiązuje wymóg sporządzenia i podpisania aktu założycielskiego (nie wymienia go art. 82 UoSO oraz art. 168 PO) – organ prowadzący może go utworzyć na zasadzie dobrowolności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura zmiany kategorii przedszkola z ogólnodostępnego na terapeutyczne? Czy są limity jeśli chodzi o liczebność dzieci z autyzmem na jedną grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy III, który ma 90% nieobecności w szkole w ciągu roku szkolnego może być nieklasyfikowany do klasy IV? Proszę o wyjaśnienie i podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako opiekuna wycieczki szkolnej kilkudniowej mogę wziąć emerytowanego nauczyciela mojej szkoły? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły Prywatnej prowadzonej przez Spółkę Rodzinną. W spółce stworzone jest stanowisko "Dyrektora Generalnego" tej Spółki..." Jest to żona Wiceprezesa- zarządzającego Szkołą i Spółką. Ta Pani nie ma żadnych udziałów w Spółce i nie jest członkiem Zarządu. W/w Osoba zażądała ode mnie segregatora z podstawowymi dokumentami szkoły typu : Plan Nadzoru Pedagogicznego Dyrektora Szkoły na rok szkolny 2016/2017; Plan Pracy Szkoły na ten rok; liczne regulaminy, Arkusz Organizacji Pracy Szkoły itp. Choć minął tydzień - w/w Osoba przetrzymuje wymienione dokumenty w swoim domu. Co mogę zrobić, by zmusić ją do zwrócenia w/w dokumentacji do Szkoły ? Na jakie przepisy się powołać ? Tworzę teraz sprawozdania z wielu tych dokumentów - i nie mam do nich dostępu, gdyż są przetrzymywane w prywatnym domu. Udostępniając je w/w Osobie - nie wiedziałam, że trafią do domu prywatnego i będę miała problem z ich odzyskaniem. Co mogę zrobić - by nie ponosić także konsekwencji odnośnie przechowywania dokumentacji szkoły - wszak Organ Prowadzący - może ich zażądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe