Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Wymiar godzin zajęć nauczania indywidualnego obejmuje obowiązkowe zajęcia edukacyjne, zaś doradztwo zawodowe jest realizowane na zajęciach dodatkowych - § 7 ust. 1 w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, Dz.U. z 2017 r., poz. 1616, art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Przepisy nie nakazują, ani nie zakazują udziału ucznia w takich zajęciach, w tym na terenie szkoły, jeśli stan zdrowia ucznia na to pozwala - § 10 ust. 3 ww. rozporządzenia. Jeśli uczeń korzysta z pomocy psychologiczno – pedagogicznej, również w jej ramach można prowadzić zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - § 6 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikacji półrocznej w roku szkolnym 2015/2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy III nie uczęszcza na lekcje religii. Co wpisujemy w dokumentacji, chodzi mi o arkusz ocen i dziennik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pensum dydaktyczne wynosi 6 godzin. Mam do tego 3 godziny nadliczbowe. Przydzieliłam sobie jeszcze godziny nauczania indywidualnego (4 godziny), ponieważ dziecko na te godziny przyjeżdża do szkoły jednego dnia od rana a klasy mam pojedyncze. Sekretarz gminy zarzuciła mi przydział godzin nauczania indywidualnego tłumacząc, że są to nadgodziny i nie mogę mieć więcej jak 3 godziny. Czy godziny dodatkowe dyrektora różnią się od godzin nauczyciela? Przecież nauczyciel może mieć więcej nadgodzin niż połowa etatu po wyrażeniu na to zgody, chyba, że się mylę. Proszę o pomoc w tej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Do oddziału przedszkolnego w naszej placówce uczęszcza uczeń z zespołem Aspergera i zgodnie z orzeczeniem zalecane jest wspomaganie ucznia. Niestety mamy problem ze znalezieniem nauczyciela, który zgodnie z przepisami ma ukończone wychowanie przedszkolne i pedagogikę specjalną w zakresie pracy z uczniem z zespołem Aspergera. Czy w związku z tym możemy zatrudnić nauczyciela wspierającego-pomoc nauczyciela na to miejsce, który ma ukończoną pedagogikę specjalnego z w.w.zakresu, ale ma ukończony inny kierunek studiów wyższych i czy w przypadku potwierdzenia możemy finansować jego zatrudnienie z dotacji na uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam jednooddziałowe przedszkole z grupą mieszaną "poniżej 0". Kilkoro rodziców chciałoby zostawić u mnie dzieci, które już od września będą podlegać obowiązkowi przedszkolnemu. Nie widzę w przepisach prawa przeszkód, aby istniała w przedszkolu grupa mieszana "zerówkowiczów" i dzieci młodszych. Ale mam wątpliwości - ponieważ w SIO, rejestrując grupę, mogę tylko wybrać albo "0", albo "poniżej 0". Więc co powinnam wybrać mając jedno i drugie razem? I na jakiej podstawie? Czy zarejestrować dwie grupy i prowadzić je razem? A jeżeli nie mogę stworzyć takiej mieszanej grupy - to dlaczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe