Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa) będący uczniem niepublicznej szkoły przysposabiającej do pracy może nie uzyskać klasyfikacji (obecność ucznia na zajęciach 90%) w III klasie w/w szkoły. Możliwość wydłużenia nauki o jeden rok na danym etapie została już zrealizowana też w klasie III?
Kwestię tę reguluje przede wszystkim Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U z 2012r. poz. 977) - Załącznik nr 7 „Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi”. W procesie kształcenia w/w uczniów wyodrębniono:
- zajęcia edukacyjne obejmujące: funkcjonowanie osobiste i społeczne, wychowanie fizyczne, religię/etykę oraz przysposobienie do pracy,
- zajęcia rewalidacyjne;
- zajęcia sportowe;
- zajęcia kształtujące kreatywność, w szczególności muzyka, plastyka, zajęcia rozwijające zainteresowania, zajęcia kształtujące umiejętność spędzania wolnego czasu.
Ze względu na integralny, całościowy charakter kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi podstawa programowa nie wyróżnia ani odrębnych celów i zadań ani treści nauczania dla poszczególnych zajęć edukacyjnych. Dlatego też klasyfikacja roczna tych uczniów polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych w w/w zakresie. Oceny z poszczególnych zajęć wymienionych w cytowanym rozporządzeniu są ocenami opisowymi. Sporządza się je na podstawie indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla danego ucznia. W opisanym przypadku nie widzę możliwości nieklasyfikowania ucznia, bo z czego miałby ten uczeń zdawać potem egzaminy klasyfikacyjne? Istnieje natomiast możliwość niepromowania ucznia, w przypadku uzyskania negatywnej oceny opisowej z zajęć edukacyjnych (funkcjonowanie osobiste i społeczne, wychowanie fizyczne i przysposobienie do pracy).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela wspomagającego? Jest to uczeń z zespołem Aspergera w 3 gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Urlop na poratowanie zdrowia dla nauczyciela czy się należy jeżeli ma umowę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze w jednej szkole, ale uzupełnia etat oprócz macierzystej szkoły jeszcze w dwóch innych szkołach i jakie dokumenty przekłada dyrektorowi a jakie dyrektor nauczycielowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w czasie rekolekcji uczniowie mogą mieć zorganizowane normalne zajęcia dydaktyczne wynikające z planu zajęć, a tylko na określoną godzinę mogą iść do kościoła na mszę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy absolwenci studiów pedagogicznych, różnych kierunków i specjalności nauczycielskich, jeśli w ciągu 5 lat nie znajdą zatrudnienia w placówkach oświatowych, to utracą uprawnienia do wykonywania zawodu nauczycielskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe