Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowi klasy II gimnazjum,u którego orzeczono zespół Aspergera przysługuje w ramach "wyprawki szkolnej" zwrot za zeszyty ćwiczeń do poszczególnych przedmiotów?
Tak, uczniowi z zespołem Aspergera, uczęszczającemu do klasy II gimnazjum przysługuje taka pomoc finansowa, albowiem na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 938) możliwość skorzystania
z pomocy w roku szkolnym 2015/ 2016 mają min.:
- Uczniowie niepełnosprawni: słabowidzący, niesłyszący, słabosłyszący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - uczęszczający w roku szkolnym 2015/ 2016 do gimnazjum z wyjątkiem klasy I.
- W przypadku uczniów niepełnosprawnych nie obowiązuje kryterium dochodowe na osobę w rodzinie nie przekraczające 574zł. Tym uczniom pomoc ta przysługuje bez względu na dochód na osobę w rodzinie.
- Podstawą do skorzystania z pomocy przez uczniów niepełnosprawnych jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Pomoc finansowa w przypadku ucznia niepełnosprawnego z klasy II gimnazjum nie może przekroczyć kwoty 350zł.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie zagadnień, które powinny się znaleźć w uzasadnieniu i koncepcji rozwoju szkoły kandydata ubiegającego się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (szkoła podstawowa i gimnazjum). Czy mają Państwo jakieś przykłady?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy interpretować zapis § 4.5 ust 2 lit c rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639), mówiący o tym, że: „godziny stanowiące różnicę między sumą godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego określoną w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły a minimalną liczbą godzin kształcenia zawodowego dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie określoną w podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przeznacza się na: c) przygotowujących uczniów do uzyskania dodatkowych uprawnień zawodowych przydatnych do wykonywania nauczanego zawodu.” Czy np. dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych chcąc wprowadzić uczniom zdobycie prawa jazdy kat B, uzasadniając to jako kwalifikacje przydatne w branży gastronomicznej do prowadzenia działalności cateringowej, brakujące godziny na realizację kursu powinien dołożyć organ prowadzący i czy te zajęcia muszą być prowadzone w tygodniowym przydziale godzin dla ucznia? Przy omawianej klasie 20 osobowej na realizację kursu wszystkim uczniom należy przeznaczyć 30 godzin teorii dla całej grupy i 30 godzin zajęć praktycznych dla każdego ucznia, co daje razem 630 godzin. Podczas gdy różnica pomiędzy godzinami z podstawy programowej i ramowym planem nauczania wynosi 270.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Waszą odpowiedzią: "Nauczyciel nie musi mieć indywidualnego zakresu czynności na piśmie, ponieważ na mocy § 11 rozporządzenia w sprawie ramowych statutów – statut określa zakres zadań nauczycieli. Natomiast, jeśli dyrektor opracuje indywidualne zakresy czynności – oczywiście może je wdrożyć.
§10. 1. Rozporządzenia: szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły.
Oznacza to, iż zadania i obowiązki wychowawcy wynikają z arkusza organizacyjnego, zatem dyrektor nie musi sporządzać odrębnego pisma ".
Czy w poradni psychologiczno-pedagogicznej także nie jest konieczne odrębne pismo? Wystarczy ogólny zakres umieszczony w statucie? Proszę także o informację na jakie akty prawne (proszę o wykaz wszystkich), należy się powołać przygotowując odrębny zakres czynności (np. dla zatrudnianego pracownika pedagogicznego ). A może istnieje wzór?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01.09.2021 można zatrudnić na stanowisko nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej osobę, która ma ukończone: magister na kierunki stosunki międzynarodowe w zakresie amerykanistyki i mass mediów, przygotowanie pedagogiczne oraz mgr geografii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto i w jakiej formie zgłasza brak realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia zapisanego do szkoły, ale zamieszkującego w obwodzie innej szkoły, jeśli nie jest to uczeń klasy pierwszej?
Czy szkoła powiadamia szkołę macierzystą, a dyrektor tej szkoły wszczyna postępowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe