Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z różną formą kształcenia w roku szkolnym 2020/2021 (stacjonarne, hybrydowe, zdalne) należy zmienić statut szkoły?
Minister Edukacji Narodowej zapowiedział powrót uczniów do szkół 1 września, z zastrzeżeniem, że w przypadku pojawienia się ognisk zarażenia w konkretnych miejscach, dyrektorzy będą mieć możliwość zawieszenia zajęć w placówkach w oparciu przepisy znowelizowanego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166). Zawieszenie będzie uzależnione od uzyskania zgody organu prowadzącego oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Przewidziano trzy warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie, t.j. tradycyjną formę kształcenia, formę hybrydową lub zdalne nauczanie.
Z uwagi na powyższe, zasadne jest wprowadzenie do statutów szkół i przedszkoli odpowiednich zmian obejmujących ewentualność wprowadzenia nauczania zdalnego lub hybrydowego. Jednakże ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19(Dz.U. z 2020 r. poz. 1389), ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493) nie nakazują wprowadzenia stosownych zmian do statutów jednostek oświatowych.
Jak stanowi art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) przygotowanie projektu statutu i jego zmiany jest wyłączna kompetencja Rady Pedagogicznej. Wobec faktu, że trzy modele nauczania pozostaną z nami na dłużej, można by pokusić się o wprowadzenie odpowiednich zapisów statuowych, oczywiście obowiązujących czasowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia w przedszkolu 24/25, doradztwo zawodowe 1/22 i 5 godzin rewalidacji. Z jakiego pensum należy liczyć rewalidację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o potwierdzenie, że zgodnie z nowymi przepisami klasy V i VI NIE BĘDĄ MIAŁY w roku szkolnym 2017/2018 takich przedmiotów jak biologia, chemia, fizyka i geografia, zgodnie z logiką, że nowa podstawa obowiązuje w klasach I, IV i VII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica gimnazjum, która otrzymała promocję do klasy III,może rozpocząć naukę od nowego roku szkol. w klasie VIII szkoły podstawowej ze względu na zmianę miejsca zamieszkania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dokumentacji szkolnej wpisuje się nieżyjących rodziców (np. w rubryce rodzice, opiekunowie prawni w dzienniku lekcyjnym)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli nauczyciel klasy III szkoły podstawowej wnioskuje o pozostawienie ucznia w klasie III (niepromowanie), a rodzice negatywnie opiniują ten wniosek, to czy wniosek nauczyciela można poddać pod głosowanie Rady Pedagogicznej? Czy wynik głosowania będzie prawnie skuteczny? Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe