Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy z dotacji oświatowej udzielanej dla przedszkola niepublicznego z Urzędu Gminy można sfinansować modernizację parkingu przy budynku przedszkola? Jest to parking położony na terenie należącym do przedszkola, chodzi o jego przeniesienie w inne miejsce również w obrębie terenu należącego do przedszkola i udoskonalenie. Wiąże się to z zakupem krawężników, kostki brukowej itp., wcześniej był to tylko teren utwardzony.
Parking raczej nie służy bezpośrednio do realizowania na rzecz dzieci zadań dydaktycznych, opiekuńczych, wychowawczych, w tym kształcenia specjalnego i profilaktyki społecznej, a więc likwidacja dotychczasowego i budowa nowego ulepszonego i zmodernizowanego parkingu przy budynku przedszkola nie może zostać sfinansowana z dotacji samorządowej Jednocześnie takie wydatki stanowią niedopuszczalną do sfinansowania ze środków publicznych inwestycję – ulepszenie istniejącego środka trwałego innego niż budynek (obiekt) przedszkolny (art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 17; art. 236 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz.U. z 2019 r., poz. 869; wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 20 lutego 2018 r., III SA/Wr 668/17). Organ prowadzący musi ponieść wydatki na parking z innych środków zapewnianych przez siebie na działalność przedszkola w oparciu o art. 10 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy WSO może być załącznikiem do statutu szkoły? Czy statut może mieć załączniki?
- Czy istnieje potrzeba archiwizowania następujących dokumentów: egzaminy próbne (gimnazjalne, ze szkoły podstawowej), rozkłady materiału z ubiegłych lat oraz PSO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wpadł, na pomysł, że aby było taniej będzie transport uczniów taksówką do szkoły z miejsca zamieszkania do szkoły i na powrót. Jest to obwód szkoły, nie ma komunikacji publicznej. Do tej pory przejazd uczniów odbywał się według spisanej umowy z przewoźnikiem, który ma do tego uprawnienia / mały busik/. Czy dyrektor szkoły ma prawo się nie zgodzić na przewóz uczniów taksówką i nie podpisywać umowy w takiej sytuacji? Z przejazdu korzystają uczniowie z klasy I SP 6 lat ponad 3 km i uczniowie z gimnazjum ponad 4 km drogi od domu. Problem jest w tym, że na 6 osób zgłoszonych do przejazdu czasem jadą busem 3 lub 4, czy 5 osób, a czasem wszyscy zgłoszeni do przejazdów. Proszę o poradę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- WITAM, PROSZĘ O WZÓR WIELOLETNIEGO PLANU DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI SPORZĄDZANEGO PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe