Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy za brak pracy domowej nauczyciel może uczniowi postawić "1"
Szczegóły oceniania powinny być regulowane zapisami w statucie.Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, jakie elementy nauczania/uczenia się podlegają ocenie.
Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
4) ustalanie rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
5) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Analiza powyższego pozwala na jednoznaczne wyciągnięcie wniosku: brak pracy domowej nie jest ani wiedzą ani umiejętnością.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, 44.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rada gminy może w regulaminie wynagradzania umieścić zapis zobowiązujący dyrektora do pisemnego uzasadniania przyznanego nauczycielom dodatku motywacyjnego oraz przekazywania tego uzasadnienia do gminy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń miał na pierwszy semestr jedynkę z w-f, i na początku drugiego semestru przyniósł zwolnienie w w-f do końca roku, czy można mu postawić na koniec roku "zwolniony"? Czy musi poprawić ocenę z pierwszego semestru?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę przyjąć do przedszkola dziecko spoza obwodu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dziecka urodzonego dnia 7.06.2005r. chcą, aby dziecko w roku szkolnym 2016/2017 było zapisane do przedszkola publicznego. Twierdzą, że mają takie prawo na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych wydane do klasy ,,0”, dnia 03.06.2011r. na okres 5 - ciu lat . Od 01 września 2011r. dziecko było w placówce wychowania przedszkolnego i miało zorganizowane indywidualne zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze w miejscu zamieszkania. Dyrektor przedszkola odmówił przyjęcia dziecka do placówki na kolejny rok szkolny 2016/2017 na podstawie aktualnych przepisów ustawy o systemie oświaty, w których mówi się, że dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego mogą być objęte wychowaniem przedszkolnym nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, którym dziecko kończy 9 lat. Dodam, że rodzice w dniu zapisu dziecka do placówki nie posiadali nowego orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych. Czy dyrektor musi przyjąć dziecko do przedszkola i na podstawie jakich przepisów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Pytania nadzór pedagogiczny. Dokumenty dla przedszkola. Proszę o wzorcową aktualną na 2017 rok instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykaz akt , instrukcję organizacji i zakres działania składnicy akt - instrukcję archiwalną -----nie. Nie wiem czym się różni instrukcja archiwalna od instrukcji organizacji i zakres działania składnicy akt – którą instrukcję powinnam mieć jako przedszkole? Przedszkole moje jest małą placówką 4 oddziałową. Dokumenty te są mi potrzebne do wysłania ( oczywiście po dostosowaniu do moich warunków) do zatwierdzenia do dyrektora archiwum. Proszę napisać czy muszę mieć tą dokumentację zatwierdzoną przez archiwum i jak to zatwierdzenie wygląda?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe