Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przeszkolu udzielanej w toku bieżącej pracy powinny być odnotowywane w dzienniku zajęć przedszkola dla danej grupy realizującej podstawę programową? Czy powinien być prowadzony osobny dziennik?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w trakcie bieżącej pracy z nim polega głównie na rozpoznawaniu i zaspakajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zaspakajanie w/w potrzeb dotyczy dostosowania wymagań oraz indywidualizacji metod i form pracy z dzieckiem. W tym wypadku wystarczy odnotować to w dzienniku zajęć grupy, do której dziecko uczęszcza. Jeśli z dzieckiem prowadzone są indywidualne zajęcia 15-30 minutowe w formie zajęć logopedycznych lub korekcyjno-kompensacyjnych, czy też innych o charakterze terapeutycznym – stanowiących daną formę udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej - to należy prowadzić tzw. dziennik zajęć innych. Wpisuje się w nim: w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona dzieci oraz oddział, do którego uczęszczają, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy, tygodniowy plan zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem oraz odnotowuje się obecność dzieci na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem
Proszę też pamiętać, że każde dziecko - bez względu na formę udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej- ma zakładaną w przedszkolu indywidualną teczkę. Jest ona obowiązkowym dokumentem, w którym gromadzi się wszystkie dokumenty związane z udzielanym dziecku wsparciem. Są to: opinia PPP lub orzeczenie lub inna podstawa objęcia dziecka pomocą, notatki z prowadzonych rozmów z rodzicami, konsultacji z pracownikami poradni oraz wszelkie inne dowody na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym arkusze obserwacyjne, oceny efektów udzielanej pomocy, jak i programy opracowane przez specjalistów prowadzących z dzieckiem daną formę tejże pomocy.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 532)
- Rozporządzenie MEN z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2 września 2014 r. poz. 1170) - § 13. oraz § 20.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Mam pytanie dotyczące art 24 rozporządzenia MEN z 20.08.2010- kiedy dyrektor powinien skreślić słuchacza szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych (szkoła policealna niepubliczna o uprawnienia szkoły publicznej)czy na radzie dopuszczającej do egzaminów w styczniu czy w trakcie roku szkolnego i jak w tej sytuacji ma zastosowanie podanie o powtarzanie semestru w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien postąpić dyrektor w sytuacji, jeśli nauczyciel zajęć rewalidacyjnych nie zrealizował w cyklu wymaganych 190 godzin zajęć z powodu nieobecności ucznia? A jak postąpić, gdy przyczyną niezrealizowanych godzin jest nieobecność nauczyciela w pracy? Czy dyrektor pwinien zapewnić realizację, zlecając nauczycielowi godziny ponadwymiarowe płatne?
- Czy podmioty z zewnątrz np. poradnia mogą realizować pomoc psychologiczno-psychologiczną w przedszkolu na podstawie porozumienia zawartego miedzy Gminą, a tą poradnią?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy planu nadzoru. Czy jako przedszkole niepubliczne muszę go mieć? Wcześniej trafiło mi się na tej stronie, że nie ma wymogu posiadania planu nadzoru w przedszkolu niepublicznym. Czy to prawda? I w takim razie z jakich dokumentów będzie mnie kontrolowało kuratorium?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać plan nadzoru pedagogicznego przedszkola,które jest nowo założone? Dopiero zaczynam swoją działalność.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe