Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zmieni się procedura tworzenia nowego kierunku kształcenia w szkole branżowej?
Nie zmieni się procedura tworzenia nowego kierunku kształcenia szkoły branżowej. Przepis art. 68 ust. 7 w zw. z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 powiela treść art. 39 ust. 7w zw. z art. 5c pkt 2 UoSO. Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę (konkretnie z zarządem powiatu) ustala zawody, w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy co do zgodności z potrzebami rynku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń otrzymał z poradni opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych. Stwierdzono u niego specyficzne trudności w uczeniu się bez podania konkretów (np. dysleksja...). Poradnia twierdzi, że w takiej sytuacji mam rozumieć, że dotyczą go wszystkie rodzaje specyficznych trudności. Czy rzeczywiście tak to należy rozumieć, czy też mam domagać się nazwania ich konkretnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze uczniów Szkoły Podstawowej należy wpisywać uczniów oddziału przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola ogólnodostępnego w grupie 5 latków chodzi dziecko z AUTYZMEM - któremu organizujemy od 1 roku dodatkowe zajęcia rewalidacyjne (3 godz. tygodniowo). Na początku tego roku szkolnego 2017/18 zostałam poinformowana przez innego rodzica dziecka z tej samej grupy, że jego syn ma autyzm i też dostarczy mi w niedługim czasie orzeczenie o kształceniu specjalnym dla syna. Zastanawiam się czy zajęcia rewalidacyjne dla tych dzieci mogą być organizowane dla 2 dzieci razem w tym samym czasie - takie same wskazania autyzm, wiek 5 lat, koledzy w grupie przedszkolnej. Proszę o pomoc i podstawy prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który został wyznaczony do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności, nie chce już pełnić tej funkcji. Czy dyrektor w związku z tym może zlecić nauczycielowi przeszkolenie innego nauczyciela w tym kierunku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W radzie pedagogicznej mam bardzo aroganckiego nauczyciela. Ostatnio na radzie oświadczył, że nigdy nie powie dyrekcji dzień dobry, bo dla niego to nie jest dyrekcja. Te słowa zostały zapisane w protokole. Ponieważ ów nauczyciel został radnym również na radzie, co zostało zaprotokołowane oświadczył, że jako przewodniczący komisji oświaty będzie sprawdzał dyrekcję i rozliczał z wyników nauczania, z czasu pracy. Zastanawiam się czy w takim wypadku zgłosić sprawę do komisji dyscyplinarnej czy do sądu. Uważam za nieetyczne zachowanie nauczyciela, któremu zwracałam kilkakrotnie uwagę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe