Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI. Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Interpretacja jest jedna: Szkoła Specjalna Przysposabiająca Do Pracy – tak publiczna, jak niepubliczna - adresowana jest do dwóch grup uczniów:
1. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
2. z niepełnosprawnościami sprzężonymi – te z kolei są zdefiniowane w art. 4 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe, „ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o niepełnosprawnościach sprzężonych – należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabo widzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją, z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności."
Jeśli więc chodzi o niepełnosprawność sprzężoną, gdzie jedna jest niepełnosprawnością intelektualną – to stopień tej niepełnosprawności może być zarówno lekki, umiarkowany lub znaczny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach dodatkowych dni wolnych w szkole podstawowej (do 8 dni) wchodzą rekolekcje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie do kształcenia specjalnego ma zagwarantowane przepisami 2 godziny rewalidacji (Rozporządzenie MEN w z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Jak należy potraktować dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola? Czy także przyznaje się godziny na rewalidację indywidualną? Jeśli tak, to w jakim wymiarze, na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła edukację wczesnoszkolną na kierunku pedagogiczno-artystycznym w 1989 r.,
w 2001r. uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego, w akcie nadania jest napisane, że może uczyć w szkołach podstawowych, artystycznych, zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli. Czy nauczyciel ten ma kwalifikacje do nauki plastyki w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum funkcjonuje Zespole Szkół, w skład którego wchodzi również Liceum Ogólnokształcące i Technikum. Gimnazjum zostanie wygaszone z dniem 31.VIII.2019r. Czy w takim przypadku dokumentacja Gimnazjum (w tym dokumentacja przebiegu nauczania) może pozostać w Zespole Szkół, czy też trzeba będzie ją przekazać organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony termin do którego dyrektor szkoły jest zobowiązany zatwierdzić programy nauczania? I jaką formę prawną to przyjmuje (decyzja, zarządzenie czy uchwała rady pedagogicznej)?
Czy zatwierdzane programy są na rok szkolny czy cykl nauczania?
Podobne pytanie dotyczy programu wychowawczego szkoły i programu profilaktycznego (rok szkolny czy cykl nauczania) jeżeli cykl to każda klasa ma inny, a to przecież nie ma sensu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe