Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dla ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zostały zorganizowane zajęcia z rewalidacji. Uczeń bardzo często w nich nie uczestniczy bez podania przyczyny. Czy na wniosek rodzica dyrektor może zrezygnować z organizowania tych zajęć dla ucznia?
Na podstawie § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309), do podstawowych zadań szkoły lub przedszkola należy realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym organizowanie dla ucznia m.in. zajęć rewalidacyjnych. Gdyby rodzic zamierzał dobrowolnie zrezygnować z takich zajęć, warto dążyć do pobrania pisemnego lub elektronicznego oświadczenia rodzica, co pomoże wykazać, że jednostka oświatowa podjęła wszelkie możliwe kroki do prowadzenia zajęć zgodnie z obowiązującymi przepisami, a nie jest nimi zainteresowany rodzic; dla ucznia są to zajęcia nieobowiązkowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena klasyfikacyjna z przedmiotu objętego egzaminem semestralnym w formie pisemnej i ustnej jest obliczana jako średnia z tych części?
Jeśli słuchacz otrzyma z przedmiotu objętego egzaminem semestralnym z części pisemnej ocenę dopuszczającą (2), a z części ustnej ocenę niedostateczną (1), to ocena końcowa klasyfikacyjna z przedmiotu będzie oceną niedostateczną (1), ponieważ słuchacz nie uzyskał pozytywnej oceny z jednej z form objętych tym egzaminem, czy też może być pozytywna (gdy tak uzna nauczyciel)?
Przykład 1. Słuchacz otrzymał z przedmiotu objętego egzaminem semestralnym z części pisemnej ocenę klasyfikacyjną dopuszczającą (2), a części ustnej niedostateczny (1)? Czy ocena końcowa klasyfikacyjna z przedmiotu będzie oceną niedostateczną (1), ponieważ słuchacz nie uzyskał pozytywnej oceny z jednej z form objętych tym egzaminem (z formy ustnej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób można przekazać informacje dotyczące diagnozy gotowości szkolnej dziecka rodzicom w trakcie zawieszenia pracy placówek oświatowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co Rada Pedagogiczna powinna przyjąć w formie uchwały, a co w formie decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczął staż na stopień nauczyciela mianowanego. W roku szkolnym 2013/2014 jego nieobecność w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego i wychowawczego przekraczała rok, co spowodowało, że nauczyciel został zobowiązany do ponownego odbycia stażu. Do pracy wrócił w maju 2014 r.i złożył wypowiedzenie z pracy oraz wniosek o dokonanie oceny pracy. Pytanie: Czy dyrektor w tej sytuacji ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Mam pytanie, co powinno być zawarte w treści upomnienia czy nagany dla nauczyciela za częste wychodzenie z klasy w czasie lekcji i pozostawianie uczniów bez opieki. Druga sytuacja - gdy nauczyciel często spóźnia się do pracy. W obu przypadkach nie pomagają ustne uwagi, upomnienia.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe