Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do którego roku życia może być odroczone od obowiązku szkolnego dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wg aktualnych przepisów?
W przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego może być odroczone nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat. Dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może być zatem objęte wychowaniem przedszkolnym w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończy ono 9 lat.
Podstawa prawna:
art.38 ust.1 w związku z art. 31 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe
(Dz.U.z 2017r. poz. 59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie mogę znaleźć zapis mówiący, że godziny zajęć terapii dla dzieci z orzeczeniem nie mogą być realizowane w godzinach z podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola ma prawo delegować uprawnienia nauczycielowi w zakresie prowadzenia księgi i organizacji zastępstw w placówce. Czy może delegować te uprawnienia w formie zapisu w uchwale rady pedagogicznej jako czynności dodatkowe. Czy nauczyciel akceptując te dodatkowe obowiązki podpisem może w ciągu roku szkolnego zrezygnować z wykonywania tych zadań. Jak to się ma do obowiązku nauczyciela realizacji postanowień uchwał rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można za zgodą rodzica nie promować dziecka z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09.2019 reforma edukacji wchodzi do liceum. Ile lat trzeba będzie się kształcić w liceum dla dorosłych w formie zaocznej? Obecnie np. po szkole zawodowej nauka trwa 2 lata, a na podbudowie gimnazjum 3.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe