Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie (Zarząd powierza stanowisko bez konkursu) pracuje także w innej szkole jako nauczyciel. Czy w takim przypadku do przedłużenia umowy (jako dyrektor) potrzebna jest ocena pracy dyrektora szkoły czy wystarczy jako nauczyciela?
W publicznej niesamorządowej szkole nie obowiązuje wymóg przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora, ani związany z nim warunek posiadania oceny pracy uzyskanej w ciągu ostatnich 5 lat (na stanowisku nauczyciela lub nauczyciela - dyrektora), który obowiązuje jedynie w samorządowych szkołach (art. 63 ust. 11 PO, § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek, Dz.U. z 2009 r. Nr 184, poz. 1436 z późn. zm.). W związku z tym z wewnętrznych regulacji dotyczących stowarzyszeniowej szkoły (statutu szkoły, uchwały zarządu stowarzyszenia) wynika, czy i jaka ocena pracy jest wymagana w związku z przedłużeniem powierzenia stanowiska dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak interpretować zapis Karty Nauczyciela Art. 35a. 1. Nauczycielom wymienionym w art. 1 ust. 1, którzy w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzą zajęcia bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej w sposób określony w art. 35 ust. 3. Realizujemy program Erasmus+ wchodzącego w zakres Programu Unii Europejskiej. Środki te pochodzą z budżetu Wspólnot Europejskich przy wdrażaniu programu Erasmus+ Komisja Europejska współpracuje z Agencją Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli oraz Agencjami Narodowymi w poszczególnych krajach. W Polsce funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji z siedzibą w Warszawie. Czy środki z programu podlegają przepisom ww. paragrafu Karty Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczną szkołę podstawową ,która utrzymuje się z wyłącznie z subwencji oświatowej.Chciałabym ją przekształcić w szkołę publiczną od przyszłego roku szkolnego. Jakie procedury i jakie terminy obowiązują w takim przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel informuje rodziców ucznia o proponowanej ocenie na I semestr? Dziękuje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Do oddziału przedszkolnego w naszej placówce uczęszcza uczeń z zespołem Aspergera i zgodnie z orzeczeniem zalecane jest wspomaganie ucznia. Niestety mamy problem ze znalezieniem nauczyciela, który zgodnie z przepisami ma ukończone wychowanie przedszkolne i pedagogikę specjalną w zakresie pracy z uczniem z zespołem Aspergera. Czy w związku z tym możemy zatrudnić nauczyciela wspierającego-pomoc nauczyciela na to miejsce, który ma ukończoną pedagogikę specjalnego z w.w.zakresu, ale ma ukończony inny kierunek studiów wyższych i czy w przypadku potwierdzenia możemy finansować jego zatrudnienie z dotacji na uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe