Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, do naszego przedszkola uczęszcza dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o wczesnym wspomaganiu. Organizujemy zajęcia zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy powinniśmy również organizować dodatkowe godziny zajęć indywidualnych (WWR)? Czy nasza placówka otrzyma dodatkowe środki na realizację zajęć WWR? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Ilona Kowalska
Kształcenie specjalne ma charakter organizacyjny. Orzeczenie określa formy i metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w zakresie jego edukacji. Po ukończeniu przeszkola dziecko z pewnością będzie miało kolejne orzeczenie, tym razem na etap edukacji w szkole.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Są to zajęcia przewidziane tylko dla dzieci przedszkolnych, a ich realizacja jest niezależna od posiadania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeżeli dziecko posiada zarówno orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, należy organizować jedne i drugie zajęcia.
Środki na organizację wczesnego wspomagania ujęte są w subwencji oświatowej, zarówno dla placówek publicznych jak i niepublicznych.
art. 90 ust. 1a. ustawy o systemie oświaty:
Niepubliczne przedszkola, szkoły podstawowe oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5, a także niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które, zgodnie z art. 71b ust. 2a, prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, pod warunkiem że osoba prowadząca przedszkole, szkołę, ośrodek lub poradnię poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można ukarać nauczyciela, który pozostawił dzieci w klasie bez opieki sam udając się na obiad. Należy wskazać, że w klasie znajdowały się również dzieci niepełnosprawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W budżecie szkoły pozostały środki na doskonalenie zawodowe nauczycieli ponieważ nikt nie składał wniosków o dofinansowanie w poprzednim roku szkolnym. Czy można więc wykorzystać je dofinansowując studia nauczycielom, którzy złożyli wnioski po 1 września 2019 r.? Jeżeli tak to o jaka podstawę prawną należy się oprzeć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy prawidłowo postąpić w sytuacji, w której uczennica długotrwale przebywa w przy szpitalnym specjalnym ośrodku szkolno - wychowawczym, tam chodzi do klasy II gimnazjalnej? Szkoła otrzymała informację potwierdzającą o realizowaniu przez uczennicę obowiązku szkolnego. Nasze pytanie brzmi, czy nadal ma widnieć w naszej ks. uczniów, a w dzienniku lekcyjnym ma za ten czas nieobecność, czy należy zrobić przekazanie ucznia i wykreślić ją z ks. uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Punkt Przedszkolny powinien zgłosić do GIODO placówkę?
- Jakie zagadnienia powinien realzować wychowawca klasy "4" zgodnie z nową podstawą programową ? Kto jest odpowiedzialny za zakres materiału realizowanego na tych zajęciach - bezpośrednio Dyrektor, czy Zespół Psychologiczno - Pedagogiczny, czy istnieje jakiś odgórny program tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe