Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ? Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
W klasie programowo najwyższej nie podejmuje się uchwały o promocji, ponieważ uczniowie nie przechodzą do wyższej klasy - art. 44o ust. 4 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230). Prawodawca nie precyzuje szczegółowo formułowania uchwały rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji końcowej oraz ustalenia zakończenia nauki w szkole przez poszczególnych uczniów; w tym zakresie w szczególności żadnych wytycznych nie zawiera art. 70 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900), ani przepisy rozdziału 3a UoSO "Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych". Należy także zweryfikować, czy jakieś ewentualne wytyczne w tym zakresie zawiera regulamin rady pedagogicznej (art. 73 ust. 2 UoSO). W razie braku takich postanowień regulaminu należałoby przyjąć, że rada pedagogiczna powinna podjąć dwie uchwały - o zatwierdzeniu klasyfikacji rocznej uczniów klas programowo najwyższych szkoły i sporządzić ich wykaz oraz że szkołę ukończyli uczniowie wymienieni w osobnym wykazie. Mogą to być zarówno dwa osobne dokumenty dla każdej z tych uchwał albo dwie uchwały ujęte w jednym dokumencie zatytułowanym "uchwała" - gdy uchwały są podejmowane tego samego dnia - z tym, że wówczas poszczególne ww. uchwały powinny zostać zawarte w odrębnych jednostkach redakcyjnych, zaś w przypadku szkoły liczącej wielu uczniów wykazy uczniów można zawrzeć w odrębnych załącznikach do dokumentu, do których odsyłają te jednostki redakcyjne, aby jasno z tego jednego dokumentu wynikało, że zawiera dwa rozstrzygnięcia rady pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Ośrodka rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczego, w którym edukacją objęci są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami oraz z niepeł. głęboką. we wrześniu zgłosił się do nas rodzic z dzieckiem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu LEKKIM oraz autyzm. Dziecko to objęte jest wczesnym wspomaganiem prowadzonym przez naszą placówkę. Rodzic chce aby dziecko uczęszczało do nas na zajęcia w ramach wychowania przedszkolnego (ma 4 lata) z uwagi na szeroką gamę zajęć specjalistycznych, których przedszkole do którego uczęszcza nie może mu zapewnić. W związku z tym moje pytanie brzmi: Czy nasza placówka może przyjąć to dziecko do placówki skoro w orzeczeniu jest lekkie?. Funkcjonowanie dziecka jest bardzo zaburzone: niemówiące, pampersowe, karmione przez butelkę, dlatego ja najbardziej wymagające naszej specjalistycznej opieki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać o diagnozę dzieci przedszkolnych. Czy wychowawcy muszą dokonywać diagnozy trzylatków i czterolatków w formie pisemnej? Wydawnictwa oferują różne programy do szybkiego opracowania takiej diagnozy i drukowania raportów. Ale czy jest ku temu odpowiednia podstawa prawna? Bo ja na taką nie natrafiłam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów rodzice dzieci sześcioletnich mają prawo do podjęcia decyzji o zakupie kart pracy oraz wyprawki dla swoich dzieci i o przekazaniu tych pomocy do przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdą zmianę w statucie niepublicznej szkoły podstawowej musi zatwierdzić organ jednostki samorządu terytorialnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń w klasie I może nie być promowany do klasy II szkoły podstawowej. Uczeń w klasie I nie radzi sobie z obowiązkami. Rodzic nie wyraził zgody na badanie w PPP, a jeżeli dziecko będzie badane to nie przekaże opinii do szkoły.
Proszę o wyjaśnienie.
Danuta Kuchta
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe