Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Egzamin klasyfikacyjny. Uczeń publicznej szkoły podstawowej nieklasyfikowany z 2 przedmiotów, a z 4 z roczna oceną niedostateczną. Czy w takiej sytuacji należy zorganizować dla tego ucznia egzamin klasyfikacyjny?
Na podstawie art. 44k ust. 2 i 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny, a uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej. Jeśli więc rodzic niepełnoletniego ucznia albo pełnoletni uczeń wystąpi z wnioskiem o organizację takiego egzaminu i są spełnione przesłanki z art. 44k ust. 2 lub 3 UoSO, dyrektor ma obowiązek zorganizowania egzaminu klasyfikacyjnego (art. 44l ust. 1 UoSO). Prawo do przystąpienia do egzaminu nie jst uzależnione od tego, jakie oceny klasyfikacyjne uczeń uzyskał z innych przedmiotów. Natomiast bez względu na wynik ewentualnych egzaminów klasyfikacyjnych i tak uczeń nie uzyska promocji do klasy programowo wyższej, ponieważ w uwagi na 4 oceny niedostateczne uczeń nie będzie mógł równocześnie podejść do egzaminów poprawkowych; miałby takie prawo w razie uzyskania 2 ocen niedostatecznych - art. 44m ust. 1 pkt 1 i ust. 5 oraz art. 440 ust. 4 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia taneczne mogą być realizowane w ramach zajęć artystycznych w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym o uprawnieniach przedszkola publicznego, w którym nauczyciele pracują w systemie 8-godzinnym jest potrzeba, aby 1 nauczyciel był obecny w przedszkolu od godziny otwarcia tzn. od 06.00 i do zamknięcia czyli 18.00. Realizacja podstawy programowej jest w godzinach 8-13. Czy w godzinach od 06.00 do 08.00 i 16.00-18.00 dziećmi może się opiekować pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy powinna być podejmowana przez radę pedagogiczną uchwała dotycząca ustalenia doskonalenia zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć religii w przedszkolu. Z żadnego aktu prawnego nie wynika wprost zasada, że należy je umieszczać wyłącznie przed lub po zajęciach realizujących podstawę programowa. W moim przedszkolu funkcjonuje kilka oddziałów realizujących tylko podstawę programową w wymiarze 5 godzin dziennie. Rodzice życzą sobie, aby ich dzieci uczestniczyły w zajęciach religii, a organizacyjnie nie ma możliwości prowadzenia ich poza podstawą. Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 r. mówi o organizowaniu nauki religii w ramach planu zajęć przedszkolnych. Dla tych oddziałów plan zajęć realizowany jest w godzinach 8-13. Proszę o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w tej sytuacji można organizować naukę religii w ramach podstawy programowej. Jeśli nie to z jakiego aktu prawnego wynika to wprost. Dodam, że katecheta zatrudniany jest zgodnie z KN, zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 i po 15 min, w zależności od wieku dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe