Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Fundacja jest organem prowadzącym dla niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Powiat przekazuje dotację w całości na konto bankowe ośrodka. Fundacja jako organ prowadzący ma określone zadania, które są finansowane z dotacji. Pytanie: 1. Jaką dokumentację powinna prowadzić fundacja żeby realizować zadania organu prowadzącego? 2. W jaki sposób rozliczać środki finansowe w tym zakresie? Czy wystarczy pismo wyrażające zgodę na np. przeprowadzenie remontu? 3. W art 10 ust.1 pkt 3 Prawa Oświatowego jest mowa o zadaniach inwestycyjnych - czego dotyczą i w jakiej kwocie?
Zakres prowadzonej dokumentacji jest uzależniony od wewnętrznych regulacji fundacji, ponieważ przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 jej nie określają zasad jej prowadzenia odnośnie do wykonywania zadań organu prowadzącego.
Gospodarka finansowa niepublicznego OREW jest prowadzona według zasad określonych przez fundację jako organ prowadzący placówkę, w tym wynika z niej niezbędna dokumentacja lub konieczność uzyskania zgody organu prowadzącego na poniesienie wydatku przez upoważnioną osobę (art. 5 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203).
Na gruncie art. 10 ust. 1 pkt 3 PO przez remont obiektu placówki należy rozumieć odtworzenie pierwotnej substancji istniejącego, zaś przez zadanie inwestycyjne – nabycie lub wytworzenie nowego wyposażenia placówki (w tym ulepszenia), które zalicza się zgodnie z przepisami o rachunkowości do tzw. majątku trwałego jednostki, bez względu na ich wartość.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel skończył studia podyplomowe grantowe i uzyskał kwalifikacje do nauczania drugiego przedmiotu). Jednak dyplomu nie przyniósł, bo tego przedmiotu nie chce uczyć. Brakuje etatu dla niego z przedmiotu wiodącego i parę godzin miał uczyć tego drugiego. Jest od sześciu lat chroniona przez ZZ. Co zrobić, jeżeli dyplomu nie przyniesie? Jeżeli przydzielić jej godziny z przedmiotu wiodącego, trzeba będzie dać zniżkę godzin innej nauczycielce. Zresztą nie zrobię tego. Jestem zdruzgotana postawą n-la, który nie patrzy na to, ze jego koleżanka możne nie mieć etatu. Czy jest jakaś podstawa prawna związana ze studiami grantowymi, która mówi o tym, że po skończeniu takich , nauczyciel ( jeżeli jest taka potrzeba) powinien nauczać przedmiot na który zdobył kwalifikacje. I jak długo ZZ mogą chronić jednego pracownika?
- Jak liczna musi być klasa liceum ogólnokształcącego, aby konieczny był podział na grupy językowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/2020 zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków na podstawie § 59.5 w przypadku przejścia w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej (…) do innej szkoły arkusze ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53c lub 63n określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Obydwa wzory są dostępne w załączniku.
Natomiast w zeszłym roku szkolnym obowiązywało rozporządzenie z dnia 26 kwietnia 2018 i tam
w § 53.5 jest zapis:
„ W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) ….
2) ……
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej”.
Tymczasem w załączniku nr 7 dostępny jest tylko wzór 53b ale jako wkładka do arkusza.
Na jakim więc wzorze arkusza powinniśmy założyć arkusze uczniom klas VII i VIII, którzy przyszli do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 na podst. Rozporządzenia z 26.04.2018r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel musi, czy powinien modyfikować plany wynikowe przygotowane przez wydawcę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe