Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak hospitować (obserwować) zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne w domu dziecka, prowadzone przez nauczyciela? Dziecko jest leżące (6 lat) po porażeniu mózgowym. Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji takich zajęć?
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 20. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki;
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek;
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez:
a) organizowanie szkoleń i narad,
b) motywowanie do doskonalenia i rozwoju zawodowego,
c) przedstawianie nauczycielom wniosków wynikających ze sprawowanego przez dyrektora szkoły lub placówki nadzoru pedagogicznego.
2. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do wszystkich lub wybranych wymagań, o których mowa w § 7 ust. 4, lub do innych zagadnień uznanych w szkole lub placówce za istotne w działalności szkoły lub placówki.
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki w szczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
§ 21. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia radzie pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan.
2. Plan nadzoru, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) cele, przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz jej harmonogram;
2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek;
3) tematykę szkoleń i narad dla nauczycieli.
Zapisy rozporządzenia nie narzucają wzorów dokumentacji związanej z nadzorem pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły.
Dyrektor szkoły określa w planie nadzoru najważniejsze zadania na bieżący rok szkolny, dlatego dostosowuje do planu i wybranych zadań pozostałe dokumenty oraz ich treści.
Proponuję prześledzić nasze strony Portalu pod kątem wzorów arkuszy i wybrać ten, który można zmodyfikować na potrzeby szkoły.
Dyrektor obserwację zajęć prowadzonych przez nauczyciela w innym miejscu niż siedziba szkoły może prowadzić na takiej same zasadzie, jak pozostałe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przegląd dokumentacji nauczyciela w zakresie realizacji godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 wykazał, że nauczyciel odnotowywał obecność na zajęciach uczniowi, który był nieobecny w szkole kilka dni. Nauczyciel nie umiał tego wytłumaczyć, stąd pojawiła się uzasadniona wątpliwość dyrektora dotycząca samego faktu realizacji tych zajęć. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły? Proszę o wykładnię prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle nowego rozporządzenia z 19 sierpnia 2019 r. w sprawie(...) oceny pracy nauczyciela obowiązuje określenie poziomu spełniania kryteriów w skali 0-3? Jak powinno wyglądać uzasadnienie do ocen? .N-l wystąpił z wnioskiem o dokonanie oceny pracy z dn. 01.09.2019 r. Jakie kryteria przyjąć i w jaki sposób je opisać?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy musi być założona pierwsza strona arkusza ocen ucznia w liceum, przed pierwszym półroczem w klasie pierwszej jeśli uczeń zmienił szkołę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być w szkole dokumenty potwierdzające monitorowanie jakości i efektywności procesu uczenia się uczniów?
- Jak poprawić atmosferę pracy wśród nauczycielek przedszkola, gdy jena osoba oczernia inne pracujące osoby i wszczyna konflikty? Próby mediacji nie pomagają. Proszę o poradę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe